Gå til innhold

-6% i vekstestimering, er det mye?


Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12

Anbefalte innlegg

Har fått påvist antistoffer i hele svangerskapet og blir nå fulgt opp med blodprøve og UL annenhver uke. Sist UL var lillingen -6% på vekst, betyr det 6% mindre enn gjennomsnittet på de i samme uke som meg?

 

Er nå 34+4 og den lille veier ca 2200 ifølge UL, hvor nøyaktige er egentlig disse målingene på UL.

 

Synes ikke 6% høres mye ut jeg, men vet ikke hvor mye avvik de tillater før de gjør noe med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-6% er ikke så mye. De følger deg tett for å se at ikke det blir større og større avvik, som kan tyde på at lillingen ikke har det så bra. Min forrige lå på minus 15% gjennom " hele" svangerskapet, mens denne parasitten er minus 10%. Jeg bare spyr pg spyr, så får all næring i.v. Følges derfor for å se at mini får in del av godene. Vet ikke om det er skumlere med minusavvik når man har antistoffer, men du kan jo spørre om det på neste kontroll :) Lykke til videre uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 6 % mindre enn snittet for babyer i samme uke. 6 % er ikke mye, det er masse feilmargin på sånne målinger! Jeg målte ca det samme som deg, men 2 uker senere var det plutselig normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har 10 % avvvik, det begynte med 6.. men dette er ikkje mykje,, får ikkje noke ekstra oppfølging.. og babyen er estimert til å bli en plass mellom 3200-3500...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på andre siden. Min lillegutt ligger 12 % over gjennomsnittet. De sier at om han fortsetter å ligge der så vil han være ca 4 kg ved fødsel. jeg synes ikke det er unormalt heller. Så om din ligger på - 6% så er nok ikke det noe å bekymre seg for:) De sa til meg at de først ville sette i gang fødsel om barnet ble 21 % større en gjennomsnittet. Vet ikke hvordan det er andre veien.

Uansett lykke til! :) Nå går det fort til vi sitter her med en/ei lita alle mann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, ble beroliget.

Skal prøve å bli flinkere til å skrive ned ting jeg lurer på med en gang jeg kommer på det hehe, når det er fagfolk i nærheten er jo alt glemt.

 

Mammatil to troll+spire og krølle, ja hvis dere hadde 10 og 15% i avvik og de ikke gjorde noe så har de jo tydeligvis endel å gå på.

 

Ruga: hvis de setter igang hos deg ved over 21% så er det kanskje det samme andre veien, at de vurderer situasjonen som mer kritisk ved rundt 20% i minus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine forrige barn ble estimert til 6% og 8% under gjennomsnittet, men de var ikke særlig små da de ble født

.

Førstemann var 52cm og 3500g og andremann var 53cm og 3600g når de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å regne om til gram så finner man fort ut at det ikke er så mye!

 

6% av 3500g er 210g -> ikke akkurat mye avvik! 10% er jo heller ikke mer enn 350g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 % er ikke mye.. men bra du får oppfølging:) jeg startet på -4 så -9 for så få 21% på siste måling. Da ble det keisersnitt på meg i uke 34.. ikke bare pga avviket da:) og du er jo lenger i tilegg til mindre avvik så det går nok helt fint:) ikke alle bebiser er like store:) men oppfølging er bra så de oppdager om veksten ikke er normal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm joda men er faktisk glad for at jeg ligger i minus enn pluss... ikke misforstå, men begge guttene mine var rundt og over 4kg. Denne tassen sitter også i seteleie og er den for stor tør jeg ikke ta setefødsel, ser også mørkt på enda ett keisersnitt. Så foreløbi beregning blir ca 3,2-3,5kg og det kan jeg klare i sete :)

 

Skal uansett på ny måling i morgen, så får se om det er blitt mer avvik eller samme som sist. Så krysser jeg fingrene for at hun har snudd seg også jeei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...