Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Har nå i over en uke gått rundt med vondt i hodet. Det er verst om morgenen, så jeg gruer meg til å legge meg. Er stressa og antar hodepinen har sammenheng med stive skuldre. Men jeg er generelt stressa ganske ofte, og det har aldri vært så ille før. Er det noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre med det?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Akupunktur med triggerpunktakupunktur er kjempeeffektivt! Ellers så kan du også prøve å ta tilskudd av magnesiumtilskudd også, det virker lett muskelavslappende og kan ta hodepine hvis den er muskulær betinget og spenningene ikke har satt seg altfor ille. Ta gjerne et B-stress tilskudd også, da du trenger B6 for å ta opp magnesium. B-vitaminer virker også lett beroligende, så sammen med magnesium er de gode å ta om kvelden. B-vit er viktig når man stresser, for da mister vi mye B-vit. hilsen akupunktør
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #3 Skrevet 11. mai 2012 Gå til legen. Jeg slet med det samme og fikk voltaren stikkpiller 100mg som jeg tar før leggetid. De virket fra første pille. Jeg har alltid vært litt stiv i kroppen på morgen, men nå er jeg myk som en katt.
Ugress Skrevet 11. mai 2012 #4 Skrevet 11. mai 2012 Få deg en henvisning til fysioterapeut som kan løsne opp musklene dine. Var eneste som hjalp hos meg. Har prøvd både akupunktur, smertestillende, osteopat, varmebehandling osv men ingenting hjalp. Noen få timer hos fysio og jeg var så god som ny
Gjest thricane Skrevet 11. mai 2012 #5 Skrevet 11. mai 2012 Har du mulighet til å jogge/gå tur noen dager i uka? Har slitt med spenningshodepine i noen år nå. Tok sikkert smertestillende flere dager enn ikke i perioder. Nå har jeg det kun en sjelden gang innimellom og det holder med en ibux de dagene. Jeg jogger 5-6 dager i uka. Det gjør underverk. Du må regne med at det blir verre i starten. De første dagene trodde jeg noen klemte ut hjernen min. Men nå har jeg sjelden vondt i nakke, skuldre og hode. Merker også at musklene er mindre stive f eks når mann min skal gi meg nakkemassasje. Jeg venter til jeg er varm, så gjør jeg også øvelser som løsner opp og strekker ut.
lille sprelle Skrevet 11. mai 2012 #6 Skrevet 11. mai 2012 Trene deg skikkelig varm. Tøye godt ut. Passe på å spise regelmessig og drikke nok. Passe på at du ikke går å spenner deg hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #7 Skrevet 12. mai 2012 Tusen takk for mange gode tips. Skal få meg time hos legen, så får vi høre hva hun sier. Veldig lurt å trene litt ja.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2012 #8 Skrevet 12. mai 2012 Jeg fikk det problemet for 2 år siden. Til slutt ble det så ille at jeg ikke klarte å bevege på hodet uten at det gjorde vondt. Gikk til legen og fikk betennelsesdempende medisin. Legen viste også hva jeg skulle gjøre for å strekke ut musklene i nakken. Viste meg forskjellige øvelser. Fikk også en henvisning til fysioterapeut som knadde og løste opp knutene. Han viste meg også andre øvelser jeg kan gjøre hjemme. Og dette gjør jeg hver gang jeg får vondt i hodet. Funker kjempe bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå