Gå til innhold

Deres erfaringer med vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De eldste hadde dette for 6 år siden, men jeg husker nesten ingenting fra det nå lenger. Nå i dag satt guttungen på snart 5 år og klødde seg på magen, og da vi så etter var han full i prikker, så da er det på'an igjen...*sukk* Men egentlig passet det helt greit nå. Heller nå enn i sommer eller høst.

Ser på nett at det står at det varer i 5-10 dager og at inkubasjonstiden er 1-3 uker. Men vil gjerne høre litt hvordan dette artet seg hos deres barn? Nå er guttungen full i prikker, men få av dem væsker. Foreløpig. Er det håp om at han kan være frisk etter nesten helg? Og dere med flere små, hvor lang tid tok det før søsken også fikk det? Mener det gikk 2 uker sist gang, men husker ikke helt. Blir glad for alle erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste fikk vannkopper for et par mndr siden, og fra første prikk til den siste var tørket gikk det 11 dager. Han var i super form alle 11 dagene. Lillebror fikk vannkopper 3 uker etter storebrors første prikk, og han hadde det bare i 7 dager. Han var også i storform alle dagene. (Kunne de bare vært litt slappe og sove litt ekstra, men neida...) :-)

Gjest sug lut
Skrevet

Hatt en tolvåring med det - et sant helvete, eneste som hjalp var zyrtec allergitabletter mot kløa, vannkoppene satt til og med på innsiden av øyelokkene. Og en fireåring, tror jeg, som hadde tre-fire kopper og ikke kunne ha brydd seg mindre så lenge det fantes hvitvask.

Skrevet

Her hadde begge det i litt over 1uke. Eldste var 3år og bortsett fra feber et par netter var han egentlig i god form hele tiden. Vi smurte på noe jeg ikke husker akkurat hva heter, men det var en spray i adermaserien. Mye mindre klin enn hvitvask (brukte det selv da jeg hadde vannkopper i voksen alder). Yngste var bare 3mnd og jeg tror det var verre for meg enn for han mens han hadde det...

Skrevet

Begynte med prikker. Så blemmer. Klødde lite hos eldste, mens minste slet voldsomt noen netter. Legen tipset om 0,5 zyrtek før leggetid. Hjalp bare på eldste.

Over etter litt over 1 uke.

Skrevet

Her hadde de 3 yngste det i julen. Fra den første til den andre fikk det gikk det vel nøyaktig 2 uker. Yngste på 1 år fikk det 3 dager etter nummer to.

Alle tre fikk masse prikker. Vesla på 1 år hadde vel rundt 30 stykker bare i bleieområdet.

Han so fikk det først hadde vel litt vondt i hode to netter på rad, ellers var alle i kjempe form. Hvitvasken ble flittig brukt de første dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...