Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Til tider irriterer det meg at disse menneskene kan skakk kjøre økonomien så utrolig og allikevel få det fiksa. Men det som irriterer meg mest er det faktum at de kommer tilbake etter en mnd. Klart de klarer å holde budsjettet første mnd, når motivasjonen er på topp, og de vet at tv kameraene kommer snart tilbake. Syntes de skulle ventet 6 mnd tid for å virkelig se om de hadde falt tilbake i gamle mønstre, når de var lei av å ikke kunne bruke penger på noe og stresset de har levd under tidligere har gått litt i glemmeboken.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Det som irriterer meg mest er at mange tror at alle som er fattige eller har dårlig råd er Luksusfelle-folk som har handlet over evne uten å tenke på fremstiden eller sparing. Slik er det ikke og det er trist at så mange tror det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 det er veldig mange unge som er med. Og jeg kan faktisk skjønne at de kan komme i det uføre for det er så lett å kjøpe på kreditt. Vet alle bør ha sunn fornuft osv osv, men dette er ett fenomen for den unge generasjonen idag og de fleste foreldrene til disse hadde ikke slike problemer så hvordan skal de lære dette. Så det er flott at de får hjelp så de slipper å slite hele livet med gjeld....
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Det som irriterer meg mest er at mange tror at alle som er fattige eller har dårlig råd er Luksusfelle-folk som har handlet over evne uten å tenke på fremstiden eller sparing. Slik er det ikke og det er trist at så mange tror det. Ja det er utrolig dumt at det blir slik. Jeg er en av de som er fattig og jeg har ikke betalingsanmerkninger og handler kun på må ha ikke på har lyst på. Det som har slått meg i noen episoder er de som ikke har barna til samvær fordi de ikke har penger til å finne på ting.Må man gjøre så mye. Jeg hadde ikke i fjor og ei heller vil ha i år penger til å ta med barna på så mye som dagsturer (annet en i skog og mark) skulle jeg da kvittet meg med barna mine de 4 uker ferien varer. (Jeg er syk og 100% alene med mine barn) Det er mye rart ute og går. Men de på luksusfellen er helt klart ikke de som er fattige, men de som lever over evne, om man er fattig og ikke har verdier, ikke hus, ikke bil, ingenting verdt noe i hjemmet kommer ikke med i disse programmene for det vil ikke bare være å fikse ting for de og uten suksess blir det dårlig tv, men også fordi de fleste av oss heller ikke bruker over evne. Vi er fattige fordi vi ikke klarer å få nok inn.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Jeg følger med hver uke, men er nå sluttet å bli overraska over hvor mange uvitende mennesker som er der ute. Som noen allerede har nevnt så er dette mennesker som har inntekt til å dekke sine utgifter, men som ikke evner å disponere disse riktig. I tillegg tar jo samtlige opp kredittlån, handlekontoer osv uten å vite at man har mulighet til å betale dette. Selv om det også finnes godt voksne som skakkjører egen økonomi så ser det ut til at de fleste er unge mennesker. Det burde derfor være obligatorisk opplæring i personlig økonomi på ungdomstrinnet. Jeg synes det er fint at de får hjelp og at andre i samme situasjon kanskje kan lære litt om hvordan man kan håndtere sin situasjon. Men må innrømme en ting - ser oftepå med litt skadefro - man får jo veldig positivt syn på sin egen økonomistyring når man ser hvor mange som er tilsynelatende "bevisstløs" i forhold til egen økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå