Gå til innhold

Å reise i 1. trimester etter 1SA og 1MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke helt hvilket forum dette spørsmålet hører til, så det går jo helt sikkert bra med skravlesiden.

Leste her at jordmora svarte at det kan være farlig å reise med fly i 1. trimester etter at man har hatt abort.

Jeg har ei datter på 3 år, og etter henne har jeg opplevd 1SA og 1MA. Nå er vi i gang med prøvinga igjen. Men, vi skal reise i slutten av juni, så nå lurer jeg på om vi burde utsette med å prøve til vi kommer tilbake fra ferie. Hvis jeg blir gravid, blir jeg ca. uke 7 da når vi skal reise.

Lurer på om det er noen her som vil dere sin erfaring. Noen som har reist så tidlig i svangerskapet til tross for tidligere abort.

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 4sa/ma tilsammen og har aldri blitt råda til ikke å fly i første trimester. Nå er det kun i dette svangerskapet jeg har flydd, hadde 6 flyturer i løpet av første trimester og hadde ingen problemer. Ved de to lengre flyturene brukte jeg støttestrømper og var oppe å rusla meg en tur en til to ganger i timen for å holde meg i aktivitet. Ville nok sett litt ann lengden på reisen, alle mine flyturer var på under 3 timer. Det er jo fare for blodpropp man vil være redd for. Ta en prat med legen din, kan hende legen ønsker at du skal ta blodfortynnende som en sikkerhet før turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...