Gå til innhold

noen gode råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

sliter med urinveisinfeksjon som jeg ikke blir kvitt..

er i uke 29 nå og har hatt uvi siden uke 19-20.

har nettopp gått på en sterk kur uten nytte.

sliter nå også med menssmerter og kynnere..

noen som har noen gode råd?

hadde samme problem forrige svangerskap og blei da innlagt på sykehus i uke 32 med nyrebekken betennelse og rier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse masse vann og tørka tranebær som du får kjøpt på helsekostbutikken.

Skrevet

Vet ikke om man kan ta det som gravid, men citrosept grapefruktkjerneekstrakt fra helsekost.... Før jeg fikk førstemann var jeg ekstremt plaget. Husker jeg hadde 10 antibiotikakurer på kort tid.. Men etter at jeg begynte med citrosept ved minste tegn til uvi, ble jeg kvitt problemet... Men som sagt, sjekk ut først mtp svangerskap:-)

Skrevet

Tranebærjuice, tranebærkapsler og appelsinjuice.

Skrevet

Hold deg helt unna sukker siden det får bakterier til å blomstre opp!!! Hold deg derfor også unna juice, siden det blir for mye fruktsukker i det.

Mener det er litt ulike meninger om man kan bruke større doser tranebær som gravid. Les litt f.eks. her... http://tidsskriftet....rticle/1802308. Jeg kjenner til flere som har brukt tranebær under svangerskap, men tør ikke anbefale det. Som du kan lese i artikkelen her må du i hvert fall passe på at produktet ikke inneholder bucco-/buchuekstrakt (Barosma betulina).

I følge soma.no er det ikke gjort sikkerhetsstudier i forhold til barn og graviditet på citrosept.

Kjøp gode tarmbakterier på helsekostbutikken, gjerne Udo's Choice som er beregnet å bruke etter antibiotikakur. Det bedrer bakteriefloraen i kroppen din, også ift urinveiene, og styrker immunforsvaret. Det er mange som også har god hjelp av akupunktur mot uvi, så det kan du godt prøve i tillegg.

Noen har også god effekt av å ta C-vitamin og sink i tillegg.

Men det er viktig at du tar prøver hos legekontor og at du følges opp siden du før har hatt nyrebekkenbetennelse. Husk at en uvi fort kan utvikle seg videre til nyrebekkenbetennelse, så bedre med en kontroll for mye enn en for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...