Gå til innhold

Barnebursdag- barneskoletrinnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig vanlig rundt omkring, å utelate 1 barn fra barnebursdager?

Her har det vært vanlig å innvitere hele klassen (da de er under ti elever i klassen) Men til tross for at vi har fulgt trenden på dette nye stedet vi har flyttet til, å bedd alle i klassen), så blir likevel mitt barn som den eneste, utelatt fra barneselskap, spesielt av to stk i klassen.

Lurer på om jeg skal la det passere eller ta det opp med foreldrene til de det gjelder.

Synest det er så fryktelig å se hvor såret barnet blir når det ikke blir innvitert .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig tar du det opp. Det er skjedd en misforståelse, en glippe. Ta det opp med foreldrene. Kanskje de er av den fjerne sorten som ikke har fått med seg at det er et nytt barn i klassen.

Jeg ville aldri latt det passere.

Skrevet

Jeg er vel en av de som ikke er voldsom tilhenger av å måtte invitere alle eller ingen, etter at man når en viss alder. Når ungene er 8-9 år begynner det å bli kunstig, synes jeg. Da må man få invitere dem man vil.

MEN jeg synes ikke det er greit å invitere majoriteten og utelate minoriteten. Er det 10 stk i en klasse, slik det er hos dere, så utelater man ikke en eller to. Da får man enten invitere alle, eller kun et par stykker.

Skrevet

Selvfølgelig tar du det opp. Det er skjedd en misforståelse, en glippe. Ta det opp med foreldrene. Kanskje de er av den fjerne sorten som ikke har fått med seg at det er et nytt barn i klassen.

Jeg ville aldri latt det passere.

Er usikker på om det faktisk er en glipp. Disse barna som ikke har innvitert mitt barn, var i bursdag hos mitt barn for noen måneder siden, så de er oppdatert på ny elev i klassen. Derfor reagerer jeg på at de utelater 1 unge..

Skrevet

Jeg er vel en av de som ikke er voldsom tilhenger av å måtte invitere alle eller ingen, etter at man når en viss alder. Når ungene er 8-9 år begynner det å bli kunstig, synes jeg. Da må man få invitere dem man vil.

MEN jeg synes ikke det er greit å invitere majoriteten og utelate minoriteten. Er det 10 stk i en klasse, slik det er hos dere, så utelater man ikke en eller to. Da får man enten invitere alle, eller kun et par stykker.

Huff, de er fortsatt ganske små i 8-9 års alder... 2 og 3 klasse.

Synes de kan begynne å velge slik du snakker om når de er 5 klasse og oppover. Men ikke så små om 8 og 9 åringer.

Heldigvis inviterer man hele klassen eller alle jentene/guttene her når de er på den alderen. Absolutt ikke kunstig, hvertfall ikke for barna.

Skrevet

Ta en telefon. Selve invitasjonen kan ha blitt borte. Det skjedde med mitt barn. Alle var invitert, ikke mitt barn. Jeg tok en telefon til moren til gutten som hadde bursdag. Viste seg at selve invitasjonen hadde kommet bort.

RING!!!

Skrevet

Huff, de er fortsatt ganske små i 8-9 års alder... 2 og 3 klasse.

Synes de kan begynne å velge slik du snakker om når de er 5 klasse og oppover. Men ikke så små om 8 og 9 åringer.

Heldigvis inviterer man hele klassen eller alle jentene/guttene her når de er på den alderen. Absolutt ikke kunstig, hvertfall ikke for barna.

Jeg har en stesønn som er 9 og han gadd ikke mer nå. Han har flere i klassen som han aldri henger med og som han rett og slett ikke liker. I fjor inviterte vi alle og det endte med at det ble gruppedannelser, da alle (selvfølgelig) hang med de de gjorde ellers på skolen. Var mange gutten aldri leker med og han gjorde jo ikke det da heller.

I år var dette med bursdager oppe til diskusjon igjen og alle må invitere alle - igjen. Endte med at guttungen rett og slett utelot alle fra klassen og heller hadde bursdag med fettere og kusiner, pluss venner fra andre klasser. Greit for oss og greit for han.

Når de er ni år er de gamle nok til å vite hvem de vil leke med og hvem de ikke vil. Som sagt: å utelate et fåtall er ikke greit, men å ikke kunne invitere fem kompiser fra klassen fordi de øvrige tolv gutta ikke får komme blir for dumt.

Skrevet

På skolen til mine barn har de i mange år nå hatt felles feiring for de barna som har bursdag samme mnd. det fungerer så bra. da går foreldrene til de barna sammen og lager selskap for hele klassen. foreldre kan være med på feiringene og jaggu vil de fleste det også. det er så godt for foreldrene og få treffe hverandre og det er flott for barna. ingen blir utelatt, alle får lik oppmerksomhet og alle er inkludert. =) Det er seriøst ingen som har noe vondt å si om den ordningen heller. alle er super fornøyde med dette, også barna. vi har dratt på ulike plasser og feiret. lånt lokaler på skolen, barnehagen, stranda, parken osv.. når de ble litt større har vi vært i bassenget, bowling og vitensenteret. kjempe fine selskaper!

synes det er helt idiotisk at barn får lov av sine foreldre å utelate noen i selskapet sitt. det sier meget om de voksne der i gården synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...