Gå til innhold

Unngå rifter ?


Min første 2012

Anbefalte innlegg

Jordmor tipset om på svangerskapskurset at det kunne være lurt å begynne å massere seg litt hver dag med olje for å myke opp området "down there" allerede nå, så det er mykt og strechy til fødsel. Noen som har erfaring og syns det hjelper? Og hvordan olje bruker dere?

Ble anbefalt fødselsforberende olje (?), men de var utsolgt på helsekostbutikken. Kan man bruke vanlig babyolje også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring med det selv, men det er ofte jordnøttolje som anbefales - det får du tak i på apoteket. Ganske rimelig er det også. Bruker samme olje på brystvortene :)

Endret av OptimistHoppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker jordnøttolje (85kr på apoteket). Smører og drar, men kan ikke akkurat si det er veldig spennende å holde på ti minutter hver kveld (er faktisk ganske lenge). Men kan det hjelpe så er jo det fint og hvis ikke har jeg jo noe å gjøre mens jeg venter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg masserer med weledas fødselsforbredene olje, men greier ikke helt å "tøye" huden der nede.. er ganske ubehagelig å gjøre slik bruksanvisningen sier, så jeg smører bare og masserer forsiktig, er sikkert bedre enn å ikke gjøre noe som helst tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også weledas oljen, ingen ide om det hjelper eller ikke, men kan jo virke logisk da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt jordnøttolje, mener jeg....

Ellers kan det være OK å huske under fødselen at det er forskjell på de pressriene kroppen selv fikser og der hvor du må presse.

Med nr.1 ante jeg INGENTING om det, presset hver gang det kjentes ut som om jeg måtte presse (revna masssse)

Med nr.2 fikk jeg beskjed om at jeg måtte kjenne på forskjellen på når JEG måtte presse, eller når kroppen selv gjorde kroppen.

 

hehe...høres ut som om kroppen og jeg er to forskjellige her, men skjønner dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg brukte jordnøttolje sist gang, smurte og tøyet og fikk ingen rifter, kun to overfladiske, så jeg prøver igjen denne gangen også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingenting, men var flink til å holde igjen når jordmor sa at jeg måtte det (når hodet var på tur ut). Fikk bare èn overfladisk rift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk 100% birngebær kontrast te, fås kjøpt på sunkost butikker :) dette hjelper vist veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hvordan klarer dere å sitte å massere der nede?

Sliter med å få tørket meg bare, har ikke sjangs på å massere.

 

Jeg brukte ingenting på førstemann jeg heller, men holdt igjen når jormora sa jeg skulle slik at jeg bare "pustet" ut hodet på ungen. Fikk en overfladisk rift dengangen, satser på det denne gangen å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det letteste er å sitte på huk når jeg masserer :)

 

hmm hvordan klarer dere å sitte å massere der nede?

Sliter med å få tørket meg bare, har ikke sjangs på å massere.

 

Jeg brukte ingenting på førstemann jeg heller, men holdt igjen når jormora sa jeg skulle slik at jeg bare "pustet" ut hodet på ungen. Fikk en overfladisk rift dengangen, satser på det denne gangen å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...