Gå til innhold

Ang arbeidsavklaringspenger og jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man jobbe noe ved siden av aap uten at aap blir redusert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan jobbe ved siden av men aap blir selvsagt redusert...

Skrevet

Jeg er ikke hi, men betyr det at jeg kan jobbe redusert i den jobben jeg har nå og få "resten" som aap?

F.eks jobbe 40% og få aap for resten? Når man har vært sykemeldt i 1 år.

Skrevet

AAP har du fått innvilget, og så blir der trukket et eller annet beløp for hver time du jobber. Timelønnen du får fra jobben, har ikke sammenheng med beløpet som blir trukket av AAP. Kun timene du jobber. Om du så har 500 kr timen, så er det kun en liten sats som blir trukket fra AAP for den timen. Merkelig, men sant.

Moota: Tror du skal snakke med NAV om å få AAP innvilget. For det er ikke bare å få det, selv om du har vært sykemeldt. Forstår at du ønsker det, men som sagt - Snakk med NAV.

Skrevet

Jeg er ikke hi, men betyr det at jeg kan jobbe redusert i den jobben jeg har nå og få "resten" som aap?

F.eks jobbe 40% og få aap for resten? Når man har vært sykemeldt i 1 år.

I teorien ja... Man må være mer enn 50% ute av stand til å jobbe og det er du jo. Snakk med legen og nav og få inn en søknad..

Skrevet

Det er ikke aktuelt idag, men tiden nærmer seg at jeg har vært sykemeldt i 1 år så det er jo bare godt å vite hvilke muligheter jeg har hvis det blir aktuelt :)

Det er ikke sikkert arb. giver er intressert i å gi meg arbeidsoppgaver som jeg klarer da for etter det jeg forstår har jeg bare rett på full tilrettelegging i 1 år. Og det trenger jeg aboslutt slik jeg er nå.

Hvor tidlig bør man søke? Jeg har vært sykemeldt i 9 mnd nå ca.

Kan man søke og heller trekke søknaden og man blir frisk igjen da?

Skrevet

Det er ikke aktuelt idag, men tiden nærmer seg at jeg har vært sykemeldt i 1 år så det er jo bare godt å vite hvilke muligheter jeg har hvis det blir aktuelt :)

Det er ikke sikkert arb. giver er intressert i å gi meg arbeidsoppgaver som jeg klarer da for etter det jeg forstår har jeg bare rett på full tilrettelegging i 1 år. Og det trenger jeg aboslutt slik jeg er nå.

Hvor tidlig bør man søke? Jeg har vært sykemeldt i 9 mnd nå ca.

Kan man søke og heller trekke søknaden og man blir frisk igjen da?

Du bør søke tidlig. Det er fort 8 uker behandlingsstid på AAP. Du vil nok få et brev/ innkalling fra NAV når det nærmer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...