Gå til innhold

Tyrkia i uke 26, reiseforsikring, mat, soling??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Tyrkia i uke 26, å lurer på hvilken reiseforsikring jeg skal ha. Jeg ringte et men de dekket ikke noe med svangerskapet.

 

Så lurer jeg på om det er andre ting jeg bør tenke på? Når det gjelder mat, soling osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke spise salt, annet enn om du handler selv og vasker det veldig godt, og helst skrell skallet av. Alt av kjøtt, fisk og fugl må være godt stekt eller kokt.

Ikke spis mat som har ligget fremme en stund for eksempel kalde sauser, dressinger, masjones. Styr også unna skalldyr, egg, myke oster og andre upasteuriserte melkeprodukter samt halvstekt og rått kjøtt

 

Grunnen til dette er at toxoplasmose-faren er 20 ganger høyere i sydligere strøk enn her hjemme.

 

God handhygiene er bra. Ha med spit i vesken =)

 

Angående reiseforsikring, så aner jeg ikke, men du må ordne deg med europeisk helsetrygdekort. Jeg har ikke turt å reise selv så langt ut i svangerskapet, da det er så mye en må tenke over. Men så er jo jeg litt pysete på slike ting, og tar ikke noen som helst tjangser.. Sikkert fordi jeg tidligere har født prematurt, og siste plassen jeg ville vært da, er et sydligere land!

 

God tur, og kose deg masse. Søk på nettet, der står masse om hva du bør tenke over. og da går nok alt bra!

 

Se her:

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article583583.ece

 

og her: http://www.dinside.no/351866/paa-ferie-som-gravid

Skrevet

Du bør ikke spise salt, annet enn om du handler selv og vasker det veldig godt, og helst skrell skallet av. Alt av kjøtt, fisk og fugl må være godt stekt eller kokt.

Ikke spis mat som har ligget fremme en stund for eksempel kalde sauser, dressinger, masjones. Styr også unna skalldyr, egg, myke oster og andre upasteuriserte melkeprodukter samt halvstekt og rått kjøtt

 

Grunnen til dette er at toxoplasmose-faren er 20 ganger høyere i sydligere strøk enn her hjemme.

 

God handhygiene er bra. Ha med spit i vesken =)

 

Angående reiseforsikring, så aner jeg ikke, men du må ordne deg med europeisk helsetrygdekort. Jeg har ikke turt å reise selv så langt ut i svangerskapet, da det er så mye en må tenke over. Men så er jo jeg litt pysete på slike ting, og tar ikke noen som helst tjangser.. Sikkert fordi jeg tidligere har født prematurt, og siste plassen jeg ville vært da, er et sydligere land!

 

God tur, og kose deg masse. Søk på nettet, der står masse om hva du bør tenke over. og da går nok alt bra!

 

Se her:

http://www.klikk.no/...ticle583583.ece

 

og her: http://www.dinside.n...erie-som-gravid

 

Ser jeg skrev SALT, mente selvsagt SALAT! ;)

Skrevet

Du bør ikke spise salt, annet enn om du handler selv og vasker det veldig godt, og helst skrell skallet av. Alt av kjøtt, fisk og fugl må være godt stekt eller kokt.

Ikke spis mat som har ligget fremme en stund for eksempel kalde sauser, dressinger, masjones. Styr også unna skalldyr, egg, myke oster og andre upasteuriserte melkeprodukter samt halvstekt og rått kjøtt

 

Grunnen til dette er at toxoplasmose-faren er 20 ganger høyere i sydligere strøk enn her hjemme.

 

God handhygiene er bra. Ha med spit i vesken =)

 

Angående reiseforsikring, så aner jeg ikke, men du må ordne deg med europeisk helsetrygdekort. Jeg har ikke turt å reise selv så langt ut i svangerskapet, da det er så mye en må tenke over. Men så er jo jeg litt pysete på slike ting, og tar ikke noen som helst tjangser.. Sikkert fordi jeg tidligere har født prematurt, og siste plassen jeg ville vært da, er et sydligere land!

 

God tur, og kose deg masse. Søk på nettet, der står masse om hva du bør tenke over. og da går nok alt bra!

 

Se her:

http://www.klikk.no/...ticle583583.ece

 

og her: http://www.dinside.n...erie-som-gravid

 

Ser jeg skrev SALT, mente selvsagt SALAT! ;)

 

Hehe jeg stusset litt der ;) fort gjort å skrive feil da :)

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Dette innlegget hadde jeg også bruk for:) tusen takk, skal selv til Tyrkia i uke 21 og det er all inklusive så gruer meg litt:/

Skrevet

Det som kanskje kan være litt skummelt med all inklusive, om der er koldtbord/buffet, så kan en risikere i enkelte land at de lar ting stå ute i flere timer en dag, for så å ta det tilbake neste dag..

 

Om dette gjelder tyrkia vet jeg ikke, men erfaringsmessig så er vel de ikke på topp når det gjelder hygiene der nede...

 

Så tenk over hva dere spiser, så går det nok bra!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...