Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Vi blir 18 voksne og 4 barn, hvorav to av dem er under tre år. Jeg har tenkt til å ha følgende kaker: Gul kake (suksessterte) Marsipankake Verdens beste Ostekake Oreokake Kransekake Muffins Kokosboller Samboeren min synes dette er fullstendig overkill, men det er vel hyggelig å ha litt å velge i da? Hva synes dere? Hvilke kaker har jeg evt glemt? Er det for mye/for lite/passe?
Gjest Ziva Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Litt overkill men sikkert fordi vi spiser lite kaker
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Det er mye "tunge" kaker. Ville ha byttet ut en eller 2 med en pavlova. Den er fantastisk god!
Koala *g07* Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Omtrent samme antall jeg hadde til vår dåp, med rundt 30. Men synes det er viktig med litt å velge mellom. Du kan jo bare lage små kaker. Slipper du å sitte igjen med voldsomt mye
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Hva med en helt plain sjokoladekake? DET ville jeg savnet der tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Glemt? Du kan jo starte konditori Har du holdt dåp/store arrangementer tidligere? Det er ganske mye pes, så jeg ville laget kaker som kan lager mest mulig ferdig på forhånd, slik at du slipper å stå hele natten/morgenen før å bake og montere kaker. Kransekake og suksessterte er supert, de kan fryses. Muffins også (bare ta opp dagen før og dekorer dem på morgenen). Jeg kommer til å lage pavlova (bunnen kan fryses), macaroner, sjokoladekake (som barna elsker), iskake/hvit sjokolade- og bringebærmoussekake (fant en nydelig oppskrift i siste utgave av Elle mat & vin), og så får min mor stå for verdens beste kransekake.
Mamma´n til lillemor Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Så ut som et flott kakebord synes jeg. Om det er passelig eller overkill kommer an på hvilke tradisjoner man har og hvor i landet man bor. Jeg er halvt sunnmøring, men oppvokst på østlandet og det er kjempeforskjell. Her på østlandet er det vanlig med få kaker, og jeg synes fort det kan se litt trist ut. Jeg synes det er viktig med en del å velge i. Jeg ville kanskje hatt noe friskt eller lett ved siden av, f.eks fruktsalat eller lefser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå