Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Vi slet i 3,5 år med å bli gravide med vår første. I løpet av den tiden fikk alle rundt oss både en og to barn. Hver gang jeg hørte om noen som ble gravide, kjente jeg et lite stikk av misunnelse. For all del, jeg er glad på deres vegne, men ble litt trist inni meg. Så fikk vi vår nr 1. Og 2 og 3. Vi har de barna vi vil ha, men likevel blir jeg ikke helt kvitt det lille stikket som kommer hver gang noen andre blir gravide. Jeg synes bare det er så rart! Hvorfor sitter det igjen så hardt? Så nå har jeg sagt det, jeg er en raring...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 kan være at følsen kommer lett tilbake fordi dere brukte lang tid. utrolig kjip følse. du får bare tenke at dere har de barna dere ønsker
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Det er bare en naturlig følelse. Man er jo skapt til å få barn og da har naturen laget oss slik at vi har lyst på en baby til når vi hører om noen som er gravide.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har kjent på det samme. Jeg kan få barn naturlig, men pga strang økonomi og skolegang må vi vente. Jeg hører hele tiden om tidligere klasseveninner, bekjente, søsken o.l som skal bli foreldre og kjenner da det samme stikket. Tror nok det er fordi ønsket om å bli mor er så stort.
lille sprelle Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Jeg opplevde noe av det samme, men ikke noe stikk her. Det var jo ikke mitt barn de fikk
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Jeg opplevde noe av det samme, men ikke noe stikk her. Det var jo ikke mitt barn de fikk Nettopp! Det er ikke mitt barn de får, men jeg kjenner stikket likevel. Blir så irritert på meg selv! HI
Linn2007 Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Jeg opplever også det lille stikket og jeg hadde ikke problemer med å bli gravid
Major HotLips Houlihan Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Tror nok det er helt normalt å kjenne det. Jeg kan finne på å være litt misunnelig på de som akkurat har født, mens jeg sitter og koser med min 3 mnd gamle, nydelige jente
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #9 Skrevet 10. mai 2012 Takk!! Litt godt å høre at jeg ikke er helt unormal.. HI
verpesjuk86 Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har kjent på det samme. Jeg kan få barn naturlig, men pga strang økonomi og skolegang må vi vente. Jeg hører hele tiden om tidligere klasseveninner, bekjente, søsken o.l som skal bli foreldre og kjenner da det samme stikket. Tror nok det er fordi ønsket om å bli mor er så stort. Jeg også. Eller, nå vet jeg jo enda ikke om jeg kan få barn enkelt eller ikke, men siden jeg har vært desperat i over halvannet år allerede, og to år innen vi begynner prøvinga, blir jeg alltid litt misunnelig når andre jeg kjenner blir gravide. Er nesten ikke ungen som gjør meg misunnelig engang, men mannen, og det faktum at de andre jentene klarte å finne en mann som var klar og hadde lyst, evt en som gikk med på det uansett for hennes skyld... Føler meg ufrivillig barnløs på andre året nå fordi samboeren min har så mye han skal gjøre ferdig først. Tror nok følelsen kommer til å sitte igjen etter at jeg har fått barn også, hver gang jeg hører om noen nye gravide som er yngre enn det jeg var da jeg (forhåpentligvis!) ble gravid. Så håper i hvert fall det går fort når min kjære endelig er klar i august!! (Og unnskyld hvis jeg provoserer noen med å kalle meg selv ufrivillig barnløs, vet ikke om det er helt lov...)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 Psykologisk sett har det noe med at du har tidligere erfaringer med nederlag knyttet til den følelsen som du får når du hører andre er gravide. Naturlig, men helt irrasjonelt velger du (ubevisst) å dra frem denne negative erfaringen hver gang du hører om andres "Lykke". Jeg tror du kan bekjempe disse tankene hvis du vil ved å tenke at de er knyttet til en tidligere erfaring og ikke til hendelsen som skjer nå. øver du på dette og er bevisst, vil stikket forsvinne. Dette er en psykologisk teori (erfaringsbasert læring, veldig enkelt forklart) som du kan lese litt om hvis du vil. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Psykologisk sett har det noe med at du har tidligere erfaringer med nederlag knyttet til den følelsen som du får når du hører andre er gravide. Naturlig, men helt irrasjonelt velger du (ubevisst) å dra frem denne negative erfaringen hver gang du hører om andres "Lykke". Jeg tror du kan bekjempe disse tankene hvis du vil ved å tenke at de er knyttet til en tidligere erfaring og ikke til hendelsen som skjer nå. øver du på dette og er bevisst, vil stikket forsvinne. Dette er en psykologisk teori (erfaringsbasert læring, veldig enkelt forklart) som du kan lese litt om hvis du vil. Lykke til! Tusen takk for konstruktivt svar!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå