Gå til innhold

Hvordan slanket du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for att nå skal jeg på slankeren. Gått ned 2 kg på 3 dager med kun og legge om kostholdet mitt. Spiser mye kylling, alltid kylling salat i kjøleskapet om jeg blir sulten, og kjøtt til middager. Mandler om jeg får lyst på snop. Og baconechips har jeg hørt er sunt? Jeg synst dette er for lett til og vere sant... Hva spiste dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for att nå skal jeg på slankeren. Gått ned 2 kg på 3 dager med kun og legge om kostholdet mitt. Spiser mye kylling, alltid kylling salat i kjøleskapet om jeg blir sulten, og kjøtt til middager. Mandler om jeg får lyst på snop. Og baconechips har jeg hørt er sunt? Jeg synst dette er for lett til og vere sant... Hva spiste dere?

jeg spiser sunt, men variert. ikke det samme hele tiden.

spiser mye supper, mye grøt. vi spiser også potet middag men begrenser så det er kunn en liten potet.

som snop spiser vi druer, jordbær, bringebær, nøtter,

men jeg trener også. jogger 2 km hver kveld.

Skrevet

Havregrøt, knekkebrød eller frukt til brødmåltidene. Mye grønnsakertil middag og kjøtt, ikke halvfabrikata som f.eks kjøttkaker for der er det mye kalorier. Spiser gjerne poteter, pasta og sauser men er veldig obs på mengden. Jeg har begrenset matmengden betraktelig og jeg spiser ikke godteri. Til drikke så er det vann, kaffe og en sjelden gang juice. Trener hver dag. Da går jeg to timer med barnevogn, sykler meg en tur gjerne med noen bakker så man får opp pulsen ordentlig eller så svømmer jeg en tre kvarters tid i bassenget.

Skrevet

Kutter ned på karbohydratene, men øker ikke fettmengden slik lavkarbo sier man skal gjøre. Bytter ut fine karbohydrater med grove karbohydrater.

Det betyr: Kutte kraktig ned på matvarer med sukker, fint hvetemel, stivelse (inkl pasta, ris og potet)

Kiloene renner av og jeg føler ikke jeg ofrer noe særlig.

Skrevet

Registrert meg på Somebody for å få kontroll på kalorier inn og kalorier ut. Registrerer alt av mat jeg spiser og av aktiviteter. Prøver å holde meg på ca 500 kalorier mindre enn dagsbehovet. Hjelper veldig å få et bevisst forhold til hva man putter i munnen.

Skrevet

gikk ned ca 10 kilo med å kutte ned på karbohydrater. hadde ca 3 uker hvor jeg ikke spiste de 5 store (sukker, potet, ris, pasta, brød)

Men ellers så spiste jeg mindre av det etterhvert. den første uken av de 3 strenge ukene spiste jeg kanskje ekstra laksefilet, Kylling lår, biffstykke for å kompensere for karbo men etter en uke gikk appetitten ned så jeg automatisk spiste samme menge protein/fett som før bare uten karbo og ble mett. sluttet å drikke te så mye og begynte med kaffe m fløte/h-melk og ingen sukker. jeg kunne drikke dobbel cappucino m 2-3 ts sukker 4-5 ganger om dagen, det samme med te. så bare du kutter ut sukker så kutter du en hel del matvarer som ikke er bra for deg anyway. og du vil gå ned i vekt. juice/brus/saft/frukt yougurt og godteri/chips/sjokolade er jo snacks vi ikke alltid er klar over at vi spiser7drikker så mye.

Spiste omelett til frokost, gjerne lunch også, så slapp jeg å tenke på brød. :) spiste mye brødmat før. i salaten hadde/har jeg alltid kuttet blomkål, brokkoli, kål, spinatblader, selleristang, rosenkål og paprika og avocado. og dressing var og er alltid, sitronsaft, olivenolje og salt. har aldri vært fan av salat med kjøtt. min salat må være vegetar. :) sluttet også med thousand island dressing, ketchup, bbq-saus. har heller ikke hatt behov for bacon, rømme, fløte, og alt det tullet, har aldri vært glad i altfor fet mat, så jeg "visste" at jeg ER en av dem som kan regulere vekten min og evt. diabetes risko bare med å kutte ut sukker og røffe karbs. det er kun i uke 1 og (av og til uke 2) at du føler deg sulten. det er ikke normal sult engang. det er samme sult som røykere føler når de har sluttet, eller trenings narkomaner føler når de knekker et bein og kan ikke trene. det er ikke sult, det er trang og vane sak. kommer du over den knekken så er normaliserer kroppen seg. jeg bet negler frem til 21-års alderen og sluttet i løpet av 1 uke. jeg røykte frem til jeg fant ut jeg var gravid og sluttet på dagen. og når jeg leste hva sukker gjør med kroppen, sluttet jeg også nærmest på dagen. vane er brytbar, så lenge du VIL det. :) :) :)

Skrevet

Jeg følger Grethe Roede, litt av alt med andre ord - ingen begrensninger så lenge jeg holder meg innenfor dagens kalorigrense.. Dvs at på lørdag unner jeg meg litt snop og noe godt å spise men kutter da på andre ting i løpet av dagen.. Fungerer helt flott, har gått ned 15 kg så langt og har 15 kg igjen.. Har hatt en liten "stabiliseringspause" nå for jeg kjente jeg ble lei av veiing og telling av kalorier, men nå er jeg i gang igjen.... Trener 3 ganger i uka og prøver ellers å være aktiv, ligger på ca 1450 kcal om dagen og registrerer alt på www.vektklubben.no (gratis tjeneste)...

Du må nesten bare finne en metode som fungerer for deg og holde deg til den.. Jeg har forsøkt lavkarbo og det fungerer men jeg ble lei etterhvert i og med at det er et begrensende kosthold.. Mye enklere med et kosthold hvor alt er lov bare i begrensede mengder... Men det krever motivasjon og innsats som alt annet....

Sett deg opp oppnåelige mål (ikke typ ned 20 kg på 3 mnd - det er urealistisk og du vil fort bli skuffet når du ikke oppnår gode nok resultater), sats på vektnedgang på mellom 0,5 - 1 kg i uka så ligger du godt an... Ha delmål og belønn deg selv underveis med opplevelser eller f.eks nye klær - IKKE gå i fella med å belønne deg selv med mat - det ødelegger hele opplegget.... Lykke til!

Skrevet

Slanking er matematikk. Su kutter 500 kal om dagen av vanlig forbruk for å gå ned en halv kilo i uka. 1000 kalorier hvis du vil gå ned en kilo. Dette må du regne deg fram til via hjelpemidler på nett, f.eks. To kilo på tre dager skyldes først og fremst vann, glukoselager som tømmer seg, osv. Så ikke forvent den vektnedgangen framover, men hold kontroll på kalorinntaket versus det du forbrenner, så går du ned, om det så er på småkaker.

Skrevet

Gikk ned de siste fødselskiloene (ca 6 kilo) ved å telle kalorier og gå mye trilleturer. For meg var det viktig å være i bevegelse i tillegg til å bli bevisst på hva jeg puttet i munnen. Gjorde ingen superdrastiske endringer, men spiste mindre porsjoner, eller mer av de riktige tingene og mindre av de "gale".

Mye handlet for meg om å bli bevisst på hva jeg spiste og at der er en sammenheng mellom hvor mye en spiser og hvor mye en er i aktivitet.

Lykke til!

Skrevet

Jeg sluttet å slanke meg, men, la om livsstilen via vektklubben på VG. Tenkte ikke slanking i det hele tatt, men, ble bevisst på hva jeg puttet i munnen. I tillegg så har jeg alltid vært en treningsnarkoman, men, siden kroppen min fikk for mye trening, så restituerte den seg ALDRI og forbrenningen sto stille. Så jeg kuttet ned på trening, spiste oftere og riktigere. Gikk ned 20 kg på 5 mnd, holder vekten fortsatt (gravid nå da...). Det er lett å gå ned i vekt, men værre å bli der, så jeg velger å IKKE bruke ordet slanking. Livsstilen min er så vanlig, som det er å pusse tenner hver kveld...Deilig :) Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...