Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har lyst å melde meg på en massage skole som er i Oslo. Den jeg har funnet på nettet, kan jeg ikke søke verken studielån eller stipend. Jeg må enten betale hele summen selv eller jeg kan dele det opp i 8 deler over 7 mnd. Er det ett godt tegn når en skole ikke tilbyr mulighet om å kunne søke studielån? Hvordan kan jeg finne ut om skolen er ei bra skole eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Sjekk litt rundt på nettet, se om de har enbefalinger fra tidligere elever. Ta kontakt med skolen, og spør hvordan det funker. Hva vil du med utdannelsen? Får man noe kursbevis etterpå? Hør med forksjellige steder som tilbyr massasje om denne skolen "teller" like mye i arbeidlsivet som andre tilbydere.. Er ikke alle utdanninger som får offentlig støtte fra lånekassa, men de teller like mye. Jeg tar Helsefagarbeider privatis hos folkeuniversitetet, og der får man ikke støtte gjennom lånekassa, men utdanningen teller jo like som om jeg skulle gått på vgs.
Lille- MO Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 jeg tror grunnen til at en ikke får tilbud fra lånekassen er at den utdanningen ikke er "godkjent".. altså at det ikke er er full utdanning, mer et kurs.. jeg gikk på NLP skolen på strømmen, for å bli terapeut, men dette fikk jeg heller ikke dekket via lånekassen. NLP er alternativ behandling.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Spør på feks på Kvinneguiden. Der føler jeg det er bedre å spørre om utdannelsesspm
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Ok takk for svar:) Hva mener du med at utdanningen teller ikke mye? Mener du at om jeg tar utdanning der så teller den ikke mye når jeg vil søke jobb etterpå?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 OK takk for deres svar. Det står at etter utdanningen er man diplomert massør. Men det er kurs ja som varer i 6 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå