Gå til innhold

Strategi ved bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korleis var dykkar strategi ved bleieslutt?

Jenta vår blir 3 år i sumar, og me tenker på å venne ho av med bleia kring den datoen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Korleis var dykkar strategi ved bleieslutt?

Jenta vår blir 3 år i sumar, og me tenker på å venne ho av med bleia kring den datoen smile.png

vi startet med å sette frem potte og do ring for barn. lot barnet prøve det. vi startet i alder av 2 år. sluttet med bleie i alder av 3,5.

tok tid, men vi ville vente til ungen var helt klar og. og selv ville slutte. vill ikke presse.

Skrevet

Jeg begynte med bleieslutt om sommeren, tenkte det var mye lettere enn å gjøre det om vinteren (mindre klær om sommeren). Tok av bleie på dagen, men passet på å ta han med på do 1 gang i timen (selv om han sa at han ikke måtte). På den måten ble han vant til å sitte på do.

Dette gjorde vi i litt over 1 måned. Og etterhvert ble han selv vant til å gå på do. Hos oss gikk det ganske kjapp med bleieavenningen.

Skrevet

Lillegutt har hatt potta si framme hele tiden, og har tisset på den siden han var fyllte 2. Oppfordret han til å tisse på den, og ville han ikke slapp han. I påska nå sa han selv at han måtte tisse da vi sto på badet.. Den dagen tok jeg av han bleia for godt. Han hadde en del uhell, men var flink å gå på potta. Etter 1 uke var han tørr, og både tisset og bæsjet på potta.

Etter noen uker nektet han også å bruke bleie om natta. Har har forsatt noen uhell om natta, men vil ikke ha på bleia, så da nekter jeg han det.

Jeg tror det er viktig at når man først tar av bleia, så er det viktig å gjennomføre det. Ikke bruk bleie selvom de er ute å leker etc, skal kjøre bil o.l.

Skrevet

jeg tror dette er veldig individuelt. Poden vår blir helt hysterisk når han tisser i buksa, men han var ikke sånn de første gangene han fikk gå uten bleie. Vi prøvde oss frem ved å la han gå uten bleie noen timer i helgene og så økte vi sakte til han gikk uten bleie hele dagen. Han har foreløpig hatt bleie på i barnehagen og på natta. Han ønsker selv å gå uten bleie, men siden han blir så hysterisk når han tisser på seg så vil jeg ikke ødelegge selvtilliten hans helt ved å ta bleia av for godt. Har nå avtalt med barnehagen at han skal komme uten bleie om morgenen også tar de på bleie etter do-runda før de skal ut, sånn at han venner seg til å si ifra til andre enn bare oss når han må på do.

Tror det viktigste er å føle seg frem og prøve å lese sitt eget barn så godt som mulig

Skrevet

Jenta vår slutta i feb/mars. Var akkurat fylt 3 år.

Ble bare enige om at nå var hun stor nok til å slutte, hun fikk selv være med å kjøpe truser. Stor sats :)

Hadde 2 uhell ene dagen og 1 andre dagen, har siden det ikke hatt et eneste uhell på dagtid.

Nattbleien tok vi noen uker etter. Har hatt 2-3 uhell på natt, men det har vært de gangene hun har drukket veldig mye på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...