Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Er det noen her som er under/har hatt/ samboer som har/har hatt gjeldsordning? Min mann har for 1 år siden fått innvilget gjeldsordning. Denne er da over om 4 år og da er han gjeldfri. Da skal vi kjøpe hus osv. Men folk spør oss nå, hvorfor vi ikke kjøper. Og jeg kjenner at jeg skjemmes av at han er under gjeldsordning. Dvs jeg er glad han endelig har fått det, men jeg skjemmes over at han har stilt seg slik at det ble nødvendig. Og jeg får meg ikke til å si at han er under gjeldsordning. Det er kun de aller nærmeste som vet det. Dere som er eller har vært i samme situasjon; Skjemtes dere ? Evt hva sa dere når folk spurte div spørsmål om livssituasjonen deres?
Gjest sandyBay1 Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Hvorfor skjemmes? Kan du ikke bare si til de som lurer at dere sparer kr til det rette huset?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Uff, ikke bare bare, men veldig bra at han har fått gjeldsordning, da er det jo en fremtid Det er jo egentlig bra at han er der han er nå, så det er jo ikke farlig å si det. Men når du likevel ikke har lyst til det (det kan jo fort bli flere spørsmål av det også) så kan du jo bare si at det ikke passer akkurat nå? De har jo ingenting med det
husetfullt Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 vi er under gjeldsordning.. har fortalt det i de settingene som det passer å nevne det. ser ingen grunn til å skjule noe som tross alt skal foregå i flere år.
Aliniane Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Si at dere sparer til egenkapital for å få kjøpt det dere ønsker dere. Kravene til egenkapital har blitt mye strengere nå, og tror ingen vil stusse over at det er nødvendig å spare en stund for å få innvilget det lånet man trenger. Så har du forklart hvorfor det tar litt tid før dere skal kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 går ann å si at dere ikke har behov for noe annet enda. og dere ønsker å ha så mye som mulig den dagen dere føler dere er klare for å kjøpe noe. kjenner ikke til så mye rundt gjeldsordning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå