Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #1 Skrevet 10. mai 2012 Hvor lang tid gikk det før fødselen startet? Virket det?
Gjest MMJ Skrevet 10. mai 2012 #2 Skrevet 10. mai 2012 Ja, og det hjalp ingenting Fikk to ganger om dagen i 5 dager på sykehuset - men det endte med at de måtte sette meg i gang siden det ikke irket.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #3 Skrevet 10. mai 2012 Æsj Hadde håpet at dette ville gjøre susen
Gjest MMJ Skrevet 10. mai 2012 #4 Skrevet 10. mai 2012 Men det kan jo hjelpe deg, for det om det ikke hjalp meg
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #5 Skrevet 10. mai 2012 Får håpe det. Hadde masse murringer i går etter behandlingen. Men i dag ingenting Skal på ny behandling i dag. Får krysse fingrene...
Major HotLips Houlihan Skrevet 10. mai 2012 #6 Skrevet 10. mai 2012 Ja, og det hjalp ikke det minste! Fikk akupunktur tre ganger, siste gang i korsryggen der det liksom skal ha sterkest effekt, og hadde litt murringer men de ga seg fort. Ble også tøyd av gynekologen og fikk masse plager uten at det heller hjalp. Ble bare sliten av hele styret, så min konklusjon er at babyen kommer når den er klar min kom 12 dager på overtid.
Førstemann Skrevet 10. mai 2012 #7 Skrevet 10. mai 2012 Jeg fikk med førstemann, men gikk da til behandling noen uker før termin. Hun ble født 6 dager før termin, og dessverre gikk fødselen alt for fort, hun rakk ikke å snu seg helt rundt og kom med nesa opp. Lå med pressrier i 5 timer... Om det var akupunkturen eller ikke kan man jo ikke si sikkert. 2.mann ble født på termindatoen.
Gjest Gullguttene Skrevet 10. mai 2012 #8 Skrevet 10. mai 2012 Jeg gikk til modningsakupunktur med førstemann. Rakk bare en behandling, fødte dagen etter og hadde en rask og fin fødsel, og revna ikke. Fødte rett før uke 39 skulle ha starta. Men modningsakupunktur skal vel bare hjelpe til å modne kroppen, ikke sette i gang fødsel? Akupunktur kan hjelpe for b.la en raskere åpningsfase og minske risikoen for å revne. Jeg var ihvertfall kjempefornøyd, og anbefaler deg å gi det er forsøk. Jeg skal gå til modningsakupunktur i slutten av dette svangerskapet også, gleder meg!
min<3 Skrevet 10. mai 2012 #9 Skrevet 10. mai 2012 Jeg startet medmodningakupunkur i uke 35. Jeg skulle egentlig inn og settes i gang 11 dager før termin,jeg fikk da en time hos henne dagen før denne daoen. Hun satte enda flere nåler enn tidligere og de gjorde mye vondere. På kvelden samme dag gikk vannet og på formiddagen dagen etter var baby ute. Kun to timer etter at jeg egentlig skulle settes i gang. Jeg er kjempefornøyd og har stor tro på at det var det som gjorde suse Kommer garantert ti å velge dette neste gang også
BellaSuz Skrevet 10. mai 2012 #10 Skrevet 10. mai 2012 Hvor lang tid gikk det før fødselen startet? Virket det? Vannet gikk kl 8 på morran, kl 10.30-11 kom vi på sykehuset og jeg fikk modningsakupunktur. kl 13 måtte jeg tilbake til sykehuset for riene kom, da hadde jeg 4 cm åpning. Etter det gikk det veldig fort, kl 17 hadde jeg full åpning.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #11 Skrevet 10. mai 2012 LItt sammenblanding av begreper her.... Modningsakupunktur kalles også fødselsforberedende akupunktur og gjøres de siste ukene av svangerskapet for å forberede kroppen på fødselen. En del studier viser at de som har tatt slik akupunktur har noe lettere fødsler enn andre. Igangsettende akupunktur gjøres fra termindato for å sette i gang fødselen. Da brukes i tillegg punkter som man ikke bruker tidligere i svangerskapet. Modningsakupunktur vil man ikke merke så mye av der og da annet enn at det ofte kan lette en del svangerskapsplager. Igangsettende akupunktur kan starte fødselen. Det er stor forskjell på disse... Bare til orientering slik at man ikke blander begrepene Hilsen akupunktør
TPK Skrevet 10. mai 2012 #12 Skrevet 10. mai 2012 Hvordan får man dette? Er det bare å bestille time selv, eller er det lege eller jordmor som avgjør dette? Jeg gikk 2 uker over tiden sist, og hadde fødsel på 24 timer, så jeg vil gjerne prøve å korte ned både ventetiden og selve fødselen denne gangen.
Gjest Gullguttene Skrevet 10. mai 2012 #13 Skrevet 10. mai 2012 Man kan gå til en akupunktør som driver privat, men da får man det ikke. Må betale selv. Koster vel mellom 300-700 kroner per behandling, alt ettersom hvor du bor. Om lege eller jordmor kan henvise deg noe sted vet jeg ikke.
Appelsindyret Skrevet 10. mai 2012 #14 Skrevet 10. mai 2012 jordmor satte akupunktur på meg 1 uke før fødsel, dagen etter gikk slimproppen. Så fikk jeg en omgang til på termindato og dagen etter kom lille gutten min Skal gjøre denne gangen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå