Gå til innhold

Kvitt vbann i kroppen mens man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Er så utrolig plagsomt, prøver å unngå salt mat, lurte på å stikke innom helsekosten, men er litt redd for disse produkter i svangerskapet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med vann skal vann fordrives ;) Du må ikke finne på å ta noe som helst vanndrivende, og spesielt ikke noe helsekostpreparater som man ikke aner noe om effekten av. Det beste du kan gjøre er som du alt gjør ved å unngå for mye salt mat, og så må du drikke mye rent vann. Dersom du får mye vann i bena er det lurt å legge dem høyt så ofte du kan, evt bruke støttestrømper. Jeg har selv vært veldig plaget med vann i kroppen i svangerskapene mine, så vet hvordan du har det, men du må nesten bare vente til babyen er ute, så forsvinner det på kort tid igjen :)

Skrevet

Husk at det er mye salt i sjokolade. Jeg kjenner mange som har gått på en smell med sjokolade

Skrevet

For noen mnd tilbake var jeg plaget med vann i kroppen. Jeg kuttet ut kullsyreholdig drikke og følte det hjalp veldig egentlig. Ellers så er jeg i stadig aktivitet jeg da, og det også føler jeg er til stor hjelp. Og beina høyt :) Nå har jeg 6 uker igjen til termin og har minimalt med vann i kroppen.

Skrevet

Grønn te? Det er visstnok ikke vanndrivende, men vannregulerende ifølge ei jeg kjenner som jobber som kostholdsveileder (no idea om det stemmer altså)... Hun sa ihvertfall at grønn te hjelper deg å holde på det vannet kroppen trenger om man har lett for å bli uttørket eller hjelper deg å kvitte deg med det du har for mye, men som sakt, aner ikke om det stemmer.

Skrevet

Jeg trener, og merker at med en gang jeg tar en pause fra regelmessig trening og bevegelse kommer vannet i kroppen. Trening trenger ikke være akrobatikk eller intervall akkurat. For min del sykler jeg ca 3 km til og fra jobb hver dag i mitt eget veldig rolige tempo. Og rolig er ROLIG i uke 36. Dessuten går jeg litt... men det blir heller lite pga et kranglende bekken. Har hørt at å passe på å rulle på ankler og håndledd også skal hjelpe. Jeg har drevet litt med yoga og rulling av ledd i føtter og armer er en gjenganger...

Håper det går over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...