Gå til innhold

jeg har født! uke 34


spissmus89

Anbefalte innlegg

Var inne på en sjekk på morgenen 9 mai pga lite liv. Ble satt på ctg registrering som viste at mini ikke trives under kynnerne. På ultralyd ble det målt avvik som viste at mini ikke har vokst siden siste kontroll for tre uker siden. Blodgjennomstrømningen var heller ikke noe god.

 

Ble da sendt rett til lillehammer og måtte forberede meg på at ungen skulle ut i dag med keisersnitt. Litt av en sjokkbeskjed! Jeg ble gjort klar og kl fem var det hele i gang.

 

Spinalbedøvelse ble satt, men funket dessverre ikke helt som det skulle så fikk en annen type bedøvelse. Den var dessverre slik at man ble susete og rar i toppen.

 

Keisersnittet gikk som det skulle og litt over fem 9. mai kom lille håkon ned sine 1771 g og 41 cm til verden. Vi fikk en kjapp kikk før de fløy av gårde. Jeg var jo så i tåka at jeg knapt husker at jeg så han.

 

Nå har vi det veldig bra begge to. Jeg fikk komme og hilse på han rundt midnatt. Da var han så stabil at han kunne ligge litt på brystet mitt<3 han får litt pustehjelp uten oksygen og litt glukose behandling. Det virker som de er fornøyde med han:)

 

Nå skal jeg prøve duppe litt til før det er morgen:) får ikke mer smertestillende på en stund så kan jo bli spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med en liten Håkon :) Godt at alt går bra på tross av den snarlige fødselen. Håkon er et nydelig navn! Det var navnet jeg ville ha til gullet i magen, men mannen ville ikke, så her ser det ut til å bli Henrik i stede.

Lykke til fremover, og håper at både du og lille prinsen raskt kommer til hektene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det:) jeg ville faktisk ha henrik men det ville ikke gubben:P så sto mellom adrian og håkon helt til i går:) nå skal jeg spise og prøve meg litt på gulvet før en god dusj, så får jeg stikke en tur opp på intensiv å kikke litt på lille gutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten, med et nydelig navn! Jeg kommer snart hakk i hæl. Blir satt i gang 18. Mai (37+0) . Om det blir vanlig fødsel eller keisersnitt avhenger om jeg er moden eller ikke.

 

Masse lykke til framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med lille håkon.

så bra det ble oppdaget og gjort noe med så kjapt, også så liten da.

Blir sikkert lettere når dere får komme hjem og komme i "rutiner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene:) ble keisersnitt på meg pga hans reaksjon på kynnerne. Navle strengen var helt på siden av morkaka så hadde blitt snitt uansett under fødsel:)

 

Dagen i går var helt fantastisk, men var fryktelig sliten:) klarte å rusle rundt litt. Har tilogmed fått ganske greit i gang melken så pumper det jeg kan så håkon får det i sonde og på q-tips:) han har spist veldig godt men sliter litt med fordøyelsen. Så i natt skulle de stimulere han litt å håpe få han til å bæsje for og komme igang. Han har også hatt behov for litt mer oksygen, men ikke noe faretruende:)

 

Far satt med han i to timer i går kveld. Var så rørende at jeg tilslutt gikk og la meg. Ville ikke forstyrre dem med tutingen min liksom:P hormoner<3

 

Ellers er jeg super fornøyd med lillehammer så langt:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det:) jeg ville faktisk ha henrik men det ville ikke gubben:P så sto mellom adrian og håkon helt til i går:) nå skal jeg spise og prøve meg litt på gulvet før en god dusj, så får jeg stikke en tur opp på intensiv å kikke litt på lille gutt:)

Hi hi så morsomt altså :) Her har vi jo en storebror og han heter John Adrian :) Han er oppkalt med navnet John, og Adrian har han fordi det er et NYDELIG navn synes vi ;)

Ganske lik smak på oss da :)

Masse lykke til videre, og kos dere masse med lille Håkon :) Gleder meg sånn til vår lille kommer ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy:) håper for din del at han holder seg inne litt til:) er litt ekkelt å se dem så små med så mye ledninger:( blir liksom ikke den samme kosen.. men siden jeg er første gangs så er det jo "greit" og ta ting litt etter litt hvis du skjønner:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...