Gå til innhold

Passelig pris for en dagmamma/pass av andres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg skal være hjemme med min sønn i hele sommer. Min permisjon gikk egentlig ut nå, men skal altså være sammen med han fram til han begynner i bhg i august. Samboeren skal nesten ikke ha ferie, da han skal ta ut denne på et annet tidspunkt. Tenkte kanskje jeg kunne tilbudt meg å passe et barn til når det er behov for det (vet flere som trenger hjelp etter som de skal arbeide i sommer og ikke har bhg-plass). Har ikke tengt å rane noen, bare hjelpe til, og ta litt betalt, det er tross alt litt jobb. Hva synes dere er en ok pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt og dagmamma da jeg var mindre, fikk alt fra 40-100 kr timen, men dette er jo også en del år siden. Men rundt 100-lappen i timen, eller noe sånt kanskje? Er kanskje for godt betalt?

Skrevet

Som dagmamma tok jeg 4500kr i mnd for 5 dager i uken.

Dette utgjør ca. 250kr dagen så fikk barna mat og bleier og jeg betalte skatt av dette.

Nå er det 7 år siden da.

Hvis du har tenkt til å tilby deg til venner og bekjente så må du huske å være klar på at du vil ha betalt for jobben.

Om det er fordi du har litt dårlig råd ville jeg nok nevnt dette

Jeg ville nok syntes det var litt rart om min søster eller venninne kom å sa at hei jeg skal være hjemme sammen med sønnen min i sommer så hvis du vil kan jeg passe ditt barn mot betaling.

Men om betalingen ikke ble nevnt i første omgang så ville jeg syntes det var verre å bli krevd for det i ettertid, dette fordi jeg gjerne passer tantebarn og barn av venner innimellom slik at jeg far se de og mine barn får noen å leke med og dette gjør jeg uten å ta betalt for det.

Men om jeg visste at denne personen trengte penger så hadde jeg ikke hatt noe imot å betale litt for det.

Skrevet

en dagmamma har ikke mer en 35kr timen tror jeg.. 100kr timen`? skal hele lønna gå til dagmamma? at man kanskje får 100kr timen for noen timer en lørdagskveld er noe annet. google it :)

Skrevet

Jeg jobbet mye som barnevakt og dagmamma da jeg var mindre, fikk alt fra 40-100 kr timen, men dette er jo også en del år siden. Men rundt 100-lappen i timen, eller noe sånt kanskje? Er kanskje for godt betalt?

Ingen er vel villig til å betale noen som skal passe barna flere timer om dagen flere dager per uke 100kr timen!

Det er stor forskjell på å ha barnevakt en kveld innimellom og bruke noen ofte.

Si man trenger hjelp 8 timer dagen i en uke altså 5 dager plutselig skal man ut med 4000kr for en ukes barnepass.

Man skal ha veldig god råd og være veldig desperate for å bruke den barnepassen.

Og husk at det er ikke alle yrker hvor man tjener stor mer en 100kr timen og man i tillegg må betale skatt på det. Altså vil man da tape penger på å jobbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...