Gå til innhold

Dere med mye kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har eller har hatt mye kynnere i svangerskapet har dere født til termin, for tidlig eller for sent?

Jeg sliter med MYE kynnere.. Noen ganger kan det gå et par timer mellom, mens andre ganger kan de komme hvert 5 min.. De er som regel smertefrie.. Kun skikkeli press og magen blir kjempe hard.. men i det siste og innimellom får jeg litt menssmerter når jeg får kynnere..

Er i uke 30 og er selvfølgelig kjempe redd for at fødselen skal starte såppas tidlig og at disse kynnerne skal gå over til å bli rier..

Derfor lurer jeg på om dere som har hatt dette problemet, når dere har født ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye kynnere. Ikke vonde, men mer irriterende.

Fødte i uke 39, altså rett ved termin.

Skrevet

Hadde mye kynnere hele svangerskapet, og spesielt de to siste ukene.

Fødte på termindato. En "lett" fødsel.

Skrevet

Hadde enormt mye kynnere sist gang som nå, en god del vonde regelmessige også. Jeg fødte 14 dager etter termin og var ikke litt moden en gang da vannet gikk...

De hadde ikke hjulpet meg mye nei og var bare til irritasjon og utmatting. Derfor er jeg ikke bekymret denne gangen heller, jeg har kynnere stortsett hele døgnet, kjenner dem veldig godt men de har nok veldig liten effekt på modning og fødselstidspunkt.

Skrevet

Meg over her. De to siste ukene var kynnerene modningsrier tror jeg. Hadde lette menssmerter da, ikke før. Den dagen fødselen startet kunne jeg ikke kjenne forskjellen på rier og kynnere jeg hadde hatt de siste ukene før jeg reiste på sykehuset. Den eneste forskjellen var at de var regelmessige. Kom inn med 9 cm åpning.

Om du har rier med menssmerter hørest det ut som modningsrier for meg? Jeg ville fått time hos lege eller jm imorgen for å være sikker.

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor i dag, og snakket med henne om det. Siden jeg har hatt kynnere hele tiden er jo det vanlig for meg.. men ho likte ikke helt at noen er vonde, men siden det bare er noen få som er vonde ville ho jeg skal holde et øye med det, og om noe forandrer seg og det kommer flere kynnere som er vonde etter hverandre skal jeg oppsøke sykehuset..

Så da er det bare å la hverdagen gå, og håpe de holder seg som kynnere fram til uke 37 hvertfall og ikke blir rier :)

tenkte derfor å høre litt her inne om erfaringer.. om de som har slitt med mye kynnere har født for tidlig eller for sent..

Skrevet

Ble spurt mye om dette her inne de gangene jeg gikk gravid, og det er ingen sammenheng mellom mange kynnere og tidspunkt for fødsel. Jeg fødte 5 dager før termin første gang og 2 dager før termin andre gang, hadde definitivt flere kynnere gang.

Skrevet

Da jeg gikk med forrigemann, hadde jeg kynnere gjennom hele svangerskapet. De var tildels veldig harde, og på slutten av svangerskapet var de direkte vonde! Lillegutt ble født to dager før termindato. Fra vannet gikk, til gutten var ute gikk det i underkant av to timer, og jeg hadde ikke smerter i form av rier i det hele tatt, så jeg hadde nesten litt problemer med å skjønne at det var fødsel på gang......

Denne gangen (er nå i uke 18) har kynnerene nesten som ventet startet for ett par uker siden, og de har allerede begynt å gjøre vondt. De kommer ofte og tar rett og slett tak i ryggen! Etter ca. tre uker kvalmefri, har jeg i tillegg fått igjen kvalmen for fullt.......blir litt betenkt merker jeg.

Jeg har liksom ikke vært særlig bekymret for kynnerene før, men merker en viss uro når de er såpass vonde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...