Gå til innhold

Dere som har født mellom uke 32 og 37....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....Altså, barnet regnes som prematurt, men samtidig med stor sjanse for å klare seg bra (bedre jo nærmere termin såklart).

*I hvilken uke startet fødselen?

*Begynte fødselen av seg selv?

*Hvordan klarte barnet seg?

Eventuelt annen nyttig informasjon:)

På forhånd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte i uke 35, ble igangsatt etter prematur vannavgang.

Jenta var undervektig, greide ikke ta brystet og fikk kraftig gulsott, men kom seg likevel kjapt. Lå på barsel i 8 dager pga problemer med mating og gulsotten.

Hun lærte aldri å die, så jeg fullpumpet i 6 mnd, og hun har alltid vært lita og slank, men ellers har hun vært helt normal og utviklet seg fint som alle andre. Nå er hun en frisk og rask 3-åring. :)

Skrevet

Fødte i uke 35, ble igangsatt etter prematur vannavgang.

Jenta var undervektig, greide ikke ta brystet og fikk kraftig gulsott, men kom seg likevel kjapt. Lå på barsel i 8 dager pga problemer med mating og gulsotten.

Hun lærte aldri å die, så jeg fullpumpet i 6 mnd, og hun har alltid vært lita og slank, men ellers har hun vært helt normal og utviklet seg fint som alle andre. Nå er hun en frisk og rask 3-åring. smile.png

Huff, var hun undervektig i forhold til uke 35, eller i forhold til termin? Fødte selv ei jente sist i uke 36 og en gutt i uke 37, begge 47cm, han 3285g og hun 3255g, bittelitt gul begge, men behøvde ingen behandling. Tok også puppen lett. Ingen plager i ettertid som følge av dette.

Spør fordi ei jeg kjenner er nå på sykehuset med rier, uke 34+5, har ikke fått oppdatering, så er jo litt spent på hennes vegne. Selv er jeg i uke 32 med nr 3, og tenker å ruge noen uker til:-)

HI

Skrevet

Ble igangsatt og fødte i uke 37 pga svangerskapforgiftning. Han var 47 cm og 2840gram. Han klarte ikke ta puppen, når han etter mye om og men fikk tak var det bare 2 sug så slapp han taket igjen. var og veldig trøtt og slapp den første tiden. Er nå en aktiv gutt på 1,5år

Skrevet

Hun var undervektig ift uke 35 også, er litt usikker, men litt hvertfall, sa de på sykehuset.

Hun veide 2430g og var 43cm, og gikk også mer ned i vekt enn ønskelig de første dagene pga gulsotten. Men har som sagt utvikla seg helt fint. :)

Skrevet

Fødte i uke 32. 1900gram.

Startet med vannavgang. Fikk lungemodningssprøyter.

Mye komplikasjoner under fødsel...uten å gå inn på det nå. Var på sykehus i 4, og innlagt på Nast i 2 uker. Hvor sykepleiere kommer hjem til oss i stedet. Sondematet i 6 uker. Hadde kraftig gulsot. Men slapp c-pap.

Jr er en stor og sterk gutt på 3 år nå. Uten noe men. (som vi merker) :)

Skrevet

Ble satt i gang i uke 37 pga svangerskapsfrorgiftning. Tv1 var 47cm og 2960kg, tv2 var 48 cm og 3100g. Ingen problemer med noen av de!

Skrevet

Vannet gikk i uke 36 og 4 dager.Tok 40 timer og fikk aldri nok åpning.Endte i keisersnitt.Gutten veide 3854g og var 50 cm.Han var helt frisk og fin,ingen problemer i det hele tatt.Blir helt svett av å tenke på at jeg kunne ha gått 14 dager over,lurer på hva han hadde veid da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...