Gå til innhold

er katten min gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun har lagt på seg enormt mye siste ukene. hun har blitt ganske stor.

spiser ganske mye. sover en del. er mer hjemme en vanlig.

pleier¨å være ute i flere dager i strekk. nå er hun som regel hjemme. kan ta seg en tur ut i noen min bare så kommer hun hjem igjen.

pattene eller hva det heter har også blitt større.

hun er utrolig kosete nå.

lurer på om hun er gravid.?

og hvor mange kattunger er vanlig å få for en katt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørest slik ut ja :) dei får vel alt fra 1 til 8 trur eg... :)

Gjest Visten
Skrevet

Så da er hun ikke sterilisert... og har ikke fått p-piller heller? Isåfall er det slettes ikke usannsynlig at hun er gravid. Tror du skal google kattehold... Jeg vet ikke hvor mange kattunger katter vanligvis får, men fra jeg var lita husker jeg at kattungene gjerne kom i kull på 5+-

Skrevet

hun har lagt på seg enormt mye siste ukene. hun har blitt ganske stor.

spiser ganske mye. sover en del. er mer hjemme en vanlig.

pleier¨å være ute i flere dager i strekk. nå er hun som regel hjemme. kan ta seg en tur ut i noen min bare så kommer hun hjem igjen.

pattene eller hva det heter har også blitt større.

hun er utrolig kosete nå.

lurer på om hun er gravid.?

og hvor mange kattunger er vanlig å få for en katt??

Kan godt hende hun er gravid,i såfall kan du belage deg på alt fra 1 - 8 kattunger:)

Skrevet

Hvis en katt plutselig legger på seg, uten at matrasjonen har forandret seg (eller den får mat hos naboen! :)), forandrer adferd litt etter litt (blir mer kjælen ELLER mer aggressiv og territorielt bevisst, oppsøker kriker og kroker og bygger reder av tepper e.t.c.) og etterhvert "setter jur" - får mer tydelige brystvorter og hovent brystkjertelvev - da er den etter all sannsynlighet drektig,

Normalt er vel 3-5 kattunger, men kan få 8 også.

Hva har du tenkt å gjøre med kattungene, beholde de?

Skrevet

Hvis en katt plutselig legger på seg, uten at matrasjonen har forandret seg (eller den får mat hos naboen! smile.png), forandrer adferd litt etter litt (blir mer kjælen ELLER mer aggressiv og territorielt bevisst, oppsøker kriker og kroker og bygger reder av tepper e.t.c.) og etterhvert "setter jur" - får mer tydelige brystvorter og hovent brystkjertelvev - da er den etter all sannsynlighet drektig,

Normalt er vel 3-5 kattunger, men kan få 8 også.

Hva har du tenkt å gjøre med kattungene, beholde de?

jeg vil beholde de. vi bor ved en låve og masse jorder de kan kose seg i. avhenger jo helt av hvor mange katterunger det eventuelt blir da. men ser det at katten vår koser seg utrolig her.

er koselig med katt. har ingen naboer så det er ikke noe problem.

Gjest Ziva
Skrevet

Hvis du skal beholde alle så tenk på ppiller og kastrering.

Litt kjedelig om alle kattungene igjen blir gravide når de er kjønnsmodne.

Skrevet

det blir kastrering av alle katter eventuelt i løpet av sommeren. så fort det går. kattunger skal vente til de er 6 måneder fikk vi vite av dyrlegen.

Skrevet

det blir kastrering av alle katter eventuelt i løpet av sommeren. så fort det går. kattunger skal vente til de er 6 måneder fikk vi vite av dyrlegen.

...det var altså de feriepengene da. å sterilisere kattejenter koster 1600 per pus her jeg bor.

Gjest Ziva
Skrevet

...det var altså de feriepengene da. å sterilisere kattejenter koster 1600 per pus her jeg bor.

Å fy for en pris, har du sjekket med distriktsveterinæren. Her er det billigere hos dem enn en "vanlig" veterinær. Flott at du har tenkt til å ta ansvar :)

Gjest AnneS
Skrevet

Kan fort gå 10 000 der gitt! Tror ikke jeg hadde beholdt alle hvertfall, kanskje et par :) Hilsen ei som har 4 katter :)

Skrevet

Min katt fødte 6 babyer.3 jenter og 3 gutter :)

Skrevet

Min også skal ha unger, hjelp. Hu er nesten 2 år men er veldig liten så de fleste tror hun er kattunge. Så håper det bare er en eller to. Mannen min vil ta den til veterinær for å se hvor mange det er før fødsel. Blir spennende selv om jeg ikke forventet at en innekatt skulle bli på bolla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...