Gå til innhold

Lurer på noe ang sms...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt vanskelig å forklare uten å høres helt psyko ut, men here it goes:

Jeg er av typen som vanligvis har mobilen i nærheten, og i løpet av dagen svarer jeg som oftest når jeg får en melding. Er jeg hjemme med en gang, og på jobb innen en time når jeg får tid.

Har en venninne (men det gjelder mange egentlig) som oftest svarer etter mange timer - og ofte først neste dag. Vet hun er hjemme med ungene, og har nok tid til 20 sekund sms innimellom (er ikke babyer).

Jeg tenker at hun gjør det for å virke interessant/ busy... Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrur ofte av lyden på telefonen og glemmer å sette den på igjen. Da ser jeg ikke meldinger før etter noen timer.

Og noen ganger leser jeg og så tenker jeg at denne må jeg svare på. Så roper ungene og så glemmer jeg av hele greia ;)

Skrevet

Jeg er sånn at jeg fint kan lese en mld, for så å tenke at den svarer jeg på senere..... og det kan bli veldig mye senere :/

Jeg gjør det ikke for å virke opptatt ol, det går bare i glemmeboka ;)

Men jeg bør bli flinkere :D

Skrevet

Kanskje hun bare er treg til å svare sånn som meg. Jeg kan bruke lang tid om det ikke er et direkte spørsmål som krever svar. Ikke for å prøve å være interessant eller noe, jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Det bare går litt tregt :P

Skrevet

Takk for svar. Føler meg ofte litt "overaktiv" når jeg svarer med en gang. Er det sånn man blir oppfattet?

HI

Skrevet

Jeg er fryktelig treg med både å ta tlf og å svare på sms, med mindre det gjelder noe veldig viktig. Jeg har ikke tid/gidder ikke/orker ikke/kan ikke svare der og da- og så glemmer jeg det. Da kan det fort ta laaaaaang tid før jeg kommer på at jeg burde svare på meldingen. ;)

Har ingenting med at jeg ikke bryr meg eller liker folk, jeg bare er sånn. De som kjenner meg vet om det, så de bryr seg ikke så veldig, heldigvis. ;)

Skrevet

Det vet du jo egentlig ikke, Lilleva... Er vel ikke noe man forteller at man blir litt såret av :P

Jeg tenker at det er litt som å snakke med folk, og at det blir som en silent treatment... Enig med HI

Skrevet

Jeg har ofte lagt fra meg telefonen et sted i huset og ikke hører meldinger, eller at den ringer om jeg har barna hjemme og den derfor ikke er viktig.

Jeg er ikke typen som går rundt å bærer på telefonen mest fordi 90% av mine sms er fra banken om regninger som kommer inn, og 3 av 4 telefoner er enten spørreundersøkelser eller selgere

Jeg er med andre ord svært lite populær og derfor ikke tenker at noen skulle prøve å kontakte meg før jeg neste gang ser på telefonen , så det er ikke for å gjøre meg interessant ihvertfall

Skrevet

Jeg mener at hvis man må ha svar med en gang, så ringer man. Glemmer ofte å svare, og noen ganger kan det gå både en og flere dager før jeg kommer på det.

Tenker ingenting negativt om folk som svarer med en gang, det er bare positivt, men forbeholder meg retten til å svare når det passer meg selv ;)

Skrevet

det kunne meget godt vært meg du snakket om og min venninne kunne veldig godt vært deg. Tror hun muligens kan ha samme tanker som deg og det gjør meg i grunn veldig lei meg! Er virkelig ikke meningen å virke viktig, ikke synes at min venninne er viktig eller mene noe som helst vondt med det!! Er som mange over her sier at; jeg ser ikke på telefonen så ofte, blir forhindra og glemmer det bort osv osv..! Prøver å bli flinkere, men håper mine venner tror meg på det jeg sier!

Og angående det å svare raskt, så synes jeg det er helt supert!! Tenker at, her er det noen som er flinkere enn meg og det er jo bra!! :)

Skrevet

Jeg svarer med en gang om det lar seg gjøre, men jeg slipper ikke alt jeg har i hendene for å svare på en sms.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er til tider sånn: "åh, jeg fikk melding, jeg skal bare... før jeg leser den" også glemmer jeg helt av det til jeg tilfeldigvis ser på telefonen, og "gulpe" meg tenker da til tider at jeg kan svare på den etter jeg har laget meg te eller lignende, også er den pokker meg glemt igjen, så her vet folk at jeg kan bruke opp mot en uke på å svare dem, så om de trenger svar med det samme, så ringer de ;)

Skrevet

Arrgh, sånn er elskeren min. Veldig irriterende! Så i dag brukte jeg 4 timer på å svare, noe som er lang tid for meg ;)

Skrevet

Ja, av og til tar jeg "hevn" og venter lenge, men det føles kunstig ;)

Er dere like glemsk med jobb og i andre sosiale sammenhenger også?

HI

Skrevet

Ja, av og til tar jeg "hevn" og venter lenge, men det føles kunstig wink.png

Er dere like glemsk med jobb og i andre sosiale sammenhenger også?

HI

*liker*

Det lurer jeg på også ;) Merkelig og uhøflig å ikke svare! Med mindre man har en veldig god grunn. Men de aller fleste har da 10 sek å avse... Elskeren min fikk sms av meg på lørdag, jeg fikk svar i dag! Men ble helt stresset av å ikke svare på 4 timer hehe...

Skrevet

Jeg svarer også relativt kjapt, men venter f eks hvis vi spiser middag etc. Tenker ikke så mye om de som bruker lang tid...

Skrevet

nå mottar jeg ikke så mye sms på jobb da, men om jeg gjør det så er det jo endel av jobben, og svarer derfor relativt kjapt.

Det er vel mye i sosiale sammenhenger jeg ikke svarer, da jeg synes det er ganske uhøflig med folk som bare må svare på smsen mens jeg holdt på å snakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...