Gå til innhold

Gravid og bade i badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vi fått satt inn badekar, og jeg har lengta sånn etter å bade. Er 39 uker på vei, er det ok å bade hjemme i karer fram til fødselen? Har ikke sett noe til slimproppen enda, og i forhold til forrige fødsel virker det ikke som om det er noen fødsel i nær fremtid heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ihvertfall badet masse i badekar i mine svangerskap...;) Deilig!

Skrevet

Selvsagt kan du det. De har jo til og med badekar på mange fødeavdelinger, så det er helt greit! :)

Skrevet

Det går helt fint så lenge du ikke har alt for varmt vann i.

Skrevet

Regnet med det. Men så så mange som hadde fått anbefalinger om ikke bade i offentlig bad de siste ukene, og noen hadde blitt frarådet det hele svangerskapet. Hørtes jo drøyt ut, men hjemme er jeg i hvertfall ikke eksponert for andres bakterier.

HI

Skrevet

Hei :-) Nyt badinga du! Nå sier de forskjellig alle leger og jormødre, men det mine sa var at jeg kunne trygt bade hjemme i eget kar så lenge det ikke er for varmt vann. Så lenge slimproppen ikke har gått kan du trygt bade i sjøen og offentlige bad også, men boblebad skal man holde seg unna pga varme. Når slimproppen har gått bør man ikke bade. Det var det min jordmor, lege og akupunktør sa til meg, så da sier jeg bare: kos deg :-)

Jeg aner ikke hva som er fasiten, men ingen skade skjedde hos meg, jeg badet både hjemme, og i basseng og hav i Tyrkia.

Skrevet

Noen som vet hva som er "for varmt"?

Skrevet

Jeg bader ofte i vann som er både 39 og 40 grader hjemme i boblekaret her. Jordmor og lege sier det er helt ok så lenge jeg ikke blir overopphetet. Men jeg tåler den varmen godt. Babyen får visstnok ikke ubehag om ikke du har det, så om om ikke du føler deg "kokt" går det helt sikkert fint med babyen også. Man tåler jo varmen forskjellig...

Skrevet

Vill gjetting, men varmere enn kroppens kjernetemperatur kanskje? Aner ikke ;-) Varmere enn huden? Altså, sånn babyen skal ha badevannet? Hmmm... Noen andre som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...