Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 mannen min jobber fulltid, mens jeg studerer fulltid. det står at om ektefelle tar ut foreldrepenger fra nav kan det påvirke foreldrestipendet fra lånekassen. men det står ikke noe utypende om dette på nav.no eller på lanekassen.no. er det mulig at far kan ta hele permisjon med foreldrepenger og jeg få helt eller delvis foreldrestipend samtidig?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Nei. For at far skal kunne ta ut foreldrepermisjon som ikke er fedrekvoten må du enten jobbe minst 75% eller studere 100%.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Nei. For at far skal kunne ta ut foreldrepermisjon som ikke er fedrekvoten må du enten jobbe minst 75% eller studere 100%. ok. så vis jeg tar fag 100 % så for jeg ikke foreldrestipend?
karimor22 Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Du får noe, siden han ikke kan ta 100 av permisjonen ved at de første 9 ukene er forbeholdt mor!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Nei. For at far skal kunne ta ut foreldrepermisjon som ikke er fedrekvoten må du enten jobbe minst 75% eller studere 100%. ok. så vis jeg tar fag 100 % så for jeg ikke foreldrestipend? Nei. http://www.lanekasse...oreldrestipend/
pollard Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Hei. Vi fikk en liten siste året mitt på skolen. Jeg hadde ikke jobbet nok ved siden av studiene til å få rett på foreldrepenger fra arbeidsgiver, også ønsket jeg egentlig ikke å ta permisjon fra studiene. Så jeg hadde permisjon de 6 ukene som er forbeholdt mor, dvs jeg hadde eksamen og fulgte undervisning i løpet av denne perioden, men siden jeg hadde hovedomsorgen for barnet fikk jeg alikevel gjort om lån til stipend for denne perioden. I tillegg fikk jeg utbetalt engangsstønad fra NAV. Så tok samboeren min permisjon med full dekningsgrad resten av fellesukene (er det 29 uker tro?). Vi mistet de 12? ukene som er fedrekvote siden jeg ikke hadde jobbet nok, men det gjorde ikke noe for oss siden de ukene gikk over sommeren. Siden jeg hadde lite obligatorisk oppmøte hadde vi et fint og rolig år hvor vi begge kunne kose oss masse med den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå