Gå til innhold

Jenter og drama - puh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I klassen til dattera mi på skolen er det to jenter som tydeligvis er "de kule". For resten av jentene dreier det seg tydeligvis om å bli akseptert av disse to, det er det viktigste. Jeg oppmuntrer dattera mi til å ta litt avstand fra de, finne noen andreå være sammen med, og ikke la seg "tråkke på". Hun gjør til en viss grad det, og det virker ikke som hun bryr seg så mye om disse "primadonnaene", hun vil f.eks. ikke begynne på håndball selv om "de kule" går på håndball fordi det er samme dag som hun går på dans. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere situasjonen, jeg husker tilbake på min egen skoletid, jeg var IKKE en av de kule, og det preget meg veldig, jeg lurte alltid på om jeg var "god nok". æsj, jeg har så lyst til å skjerme henne fra alt som er vondt, og jeg husker så godt følelsen av ikke å være god nok ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du gjør det helt rette jeg ved å be henne ta avstand og heller være seg selv. Jeg var slik selv som barn. Gikk min egne veier og nektet å gjøre ting som fikk meg til å gå på akkord med meg selv bare fordi "de kule" gjorde det. Selvsagt kjente jeg også på det du beskriver, og jeg lengtet jo noen ganger å få oppleve å være kul jeg også, men jeg hadde heldigvis gode venninner/venner hele veien, og vi var "outsidere" sammen.

Jobber på ungdomsskole nå, og ser hele dramaet utenfra, og synes faktisk at de jente som ikke er "de kule" ofte virker mye tryggere på seg selv enn de som er opptatt av å være kule. Så lenge datteren din bare har gode venninner, så trenger du nok ikke å bekymre deg tenker jeg.

Skrevet

Helt likt her! Vet AKKURAT hva du prater om.

Sukk, skulle ønske slike issues var historie, men jentene ser ut til å holde tradisjonen i hevd, dessverre..

Skrevet

Jeg synes du gjør det helt rette jeg ved å be henne ta avstand og heller være seg selv. Jeg var slik selv som barn. Gikk min egne veier og nektet å gjøre ting som fikk meg til å gå på akkord med meg selv bare fordi "de kule" gjorde det. Selvsagt kjente jeg også på det du beskriver, og jeg lengtet jo noen ganger å få oppleve å være kul jeg også, men jeg hadde heldigvis gode venninner/venner hele veien, og vi var "outsidere" sammen.

Jobber på ungdomsskole nå, og ser hele dramaet utenfra, og synes faktisk at de jente som ikke er "de kule" ofte virker mye tryggere på seg selv enn de som er opptatt av å være kule. Så lenge datteren din bare har gode venninner, så trenger du nok ikke å bekymre deg tenker jeg.

Jenta mi går bare i 4. klasse, og jeg er usikker på hvor gode venner hun egentlig har - de skifter venner hele tiden. Men hun virker ikke utrygg, og hun er heller ikke lei seg, heller undrende. Det jeg kanskje synes er trist,, er at hun har kategorisert seg selv som "ikke kul". Hun er som sagt ikke lei seg for det, men sånn er det. Huff, for noe pes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...