Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Bonusdatteren min skal konfirmeres på søndag og i den anledning jeg skal jeg og hennes far lage koldtbord, mor til ungdommen har sydd bunad, lager nydelig kake, kransekake og står for mesteparten av oppdekkingen. Men jeg lurer altså på et par til i forhold til koldtbordet: vi blir 41 voksne og 7 barn, hvor mange egg bør jeg beregne til eggerøre? Så er det en hel del pålegg som skal legges på fat, dette gjør vi lørdags ettermiddag/kved, er det da greit å legge på alt pynt vi skal pynte fatene med? (salatblad, agurk, tomater o.l.) eller bør vi gjøre dette rett før servering? Hadde jo selvfølgelig vært enklest å gjøre det lørdagen... Og sleng gjerne på noen gode råd om koldtbord, jeg har gjort det før, men det er noen år siden gitt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

30 egg, burde nok holde. Husk en ss vann for hvert egg, slik den blir lett og luftig:)

Lag 2-3 cabareter, mye reker, waldorfsalat, potetsalat, spekemat, hjemmelagde karbonader med løk (kan også gjøres i forveien, og fryses)

pastasalat, rekesalat, kylling, ris, loff

Skrevet

Jeg beregner et og et halvt egg per pers, gjerne litt mer, kjedelig å gå tom for dette.

Coop har 3 x 9pk egg for 69,- kroner. Så det trenger ikke koste all verden.

Salaten blir helt dø hvis du legger den på dagen før, og tomatene vil veske seg. Så dette hadde jeg ventet med til rett før servering.

Salaten kan jo vaskes og legges i lag i en bolle med plastikk over, og resten tar ikke all verden av tid å dele opp.

Skrevet

Og ikke bruk vann men melk i eggerøra, da blir enda bedre :)

Skrevet

Takk for svar dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...