Gå til innhold

Hvordan bruker man brystpumpe rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp. Jeg får ikke til å bruke ei manuell brystpumpe. Jeg prøvde å pumpe i begynnelsen da jeg var så sår. Fikk ut bare litt melk. Ga opp fort for det var så vondt å pumpe. Nå er snuppa nesten 7 mnd og jeg ammer enda men mye mindre enn før siden ho har begynt med litt babymat.

Idag skulle jeg pumpe litt for å gi ho i flaske fordi ho biter av og til og bare for å se hvor mye morsmelk ho drikk. Jeg sliter å få ut melk! Det er vondt når jeg pumper og det kommer ikke ut noe:/ Gjør jeg noe feil eller har jeg nesten ikke melk lenger? Når jeg ammer så virker det jo som ho drikker men blir mye fortere ferdig.... Er det fordi jeg holder på å miste melk eller har jeg kanskje ikke melk lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

manuell pumpe er noe dritt.. mye bedre med elektrisk.. flere som får det til med elektrisk, mange som sliter m manuell..

Skrevet

Er det mange som har dårlig erfaring med manuell brystpumpe altså?

Skrevet

Når du pumper må du slappe av i hele kroppen, finne en god sittestilling. Pumpen må ha vakum, men skal ikke føles ubehagelig/vondt, da må du skifte grep med pumpa. Du må pumpe en stund før utdrivningsrefleksen setter inn, før dette kommer det bare litt melk som du beskriver. Det kan ta litt lengre tid å få til utdrivning når barnet ikke suger, så ikke gi opp. Prøv å tenke på å slappe av og tenk på at du ammer babyen, da går det litt lettere. Du vil se når utdrivning er i gang, da renner melken lett og det kommer mye. Synes dette er helt likt på elektrisk og manuell. Lykke til, hilsen en med mye pumping pga infeksjoner og brystbetennelser.

Skrevet

Ja, etter det jeg har hørt, inkludert meg selv. Har en manuell pump, fikk ikke ut en dråpe en gang. Med den elektriske stod det flere stråler som fikk ut noen ml :)

Fikk anbefalning fra sykehuset om å skaffe meg elektrisk brystpumpe selv for å øke produksjonen. Men jeg rakk ikke det før hun fikk puppenekt.

Skrevet

Har aldri brukt manuell pumpe, men ser for meg at det må være kjempe vanskelig.. Men med den elektriske sto melka i full sprut fra puppen. Så vil anbefale deg å prøve elektrisk :)

medela!!

Skrevet

Med eldste prøvde jeg manuell, for noe herk! Fikk det ikke til! Nå har jeg elektrisk avent,og den er super :)

Skrevet

Ok takk for svar:) Er det mulig å låne en elektrisk pumpe på sykehuset ? Noen som vet? Jeg kunne tenkt å prøve ei sånn pumpe før jeg ev kjøper... hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...