Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang hadde jeg den i uke 16. Og så hadde jeg kontroller hver 14 dag ca pga medikamenter og depresjon.

Denne gangen har jeg min første kontroll i uke 24. Syns det er lenge til, men det er kanskje det som er vanlig? Det er på en måte litt digg å få være gravid i fred, men samtidig har jeg endel ting jeg går og lurer på som det hadde vært fint å lufte litt med en jordmor (når det nå er sakt virket denne jordmoren distansert og litt sånn kjippkjapp da hun ringte meg for å sette opp time).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du har vært noen kontroller hos lege? Jeg hadde første legekontrill 10 uker,neste skal jeg ha på 15 uker (neste uke) også er det ordinær ul på 19 uker så da tror jeg jordmortimen min må bli uke 26(for før det er det ferie og jeg er bortreist..) når begynner man med kontroll 2 gr pr mnd da?

Skrevet

Jeg har hatt mine 2 første kontroller hos lege, og skal på første kontroll hos jordmor når jeg er i uke 22 :) Blir spennende.

Skrevet

Jeg har også hatt to ktr hos lege (uke 10 og 14) ul uke 20 og jordmor uke 24.

Skrevet

Går til kontroll hos lege å jordmor annenhver gang, hver 4uke.

Gått til lege på kontroll fra uke 12.

Begynte med jordmortimer når jeg var 19 uker på vei :-)

Gjest Adventstjerna
Skrevet

Jeg har gått sånn her:

Uke 10: lege

Uke 14: jordmor

Uke 19: ultralyd

Uke 22: jordmor

Uke 26: lege

Neste kontroll er uke 30 hos jordmor, men skal ta 3D-UL i uke 28!:-)

Skrevet

var i uke 14... ul uke 18.. og skal til jodmor i uke 24 ijenn :)

Skrevet

Uke 16 var første kontroll. Å neste var i uke 22. Å neste blir lege i uke 26 åsså jm uke 31 ultralyd uke 32. Jm uke 33 35 36 37 38 39 40. Sist bodde jeg i sverige der var det kontroll hos jordmor hver 14 dag fra starten. Nå får jeg hver uke mot slutten pga sv.forgiftning sist. Godt å bli passet på:-)

Skrevet

Var hos lege uke 6 for å få nødvendige henvisninger og ta blodprøver. Hadde så et opphold, kun med UL uke 18, til første jordmorkonsultasjon uke 24.

Skrevet

uke 28.

Skrevet

Jeg var hos legen første gang når jeg var 5+1, ville ha bekreftelse på at jeg faktisk var gravid. hehe :) så hos legen igjen da jeg var 8+1, ble da sjukemeldt, så var igjen da jeg var 10+3 og 13+1. skal igjen neste uke, da 15+2. var hos jordmor noen dager etterpå, 13+3. så blir det UL når jeg er 18+3, og jordmor igjen 20+3. etter det veit jeg ikke. mye legetimer på meg siden jeg er sjukemeldt, men jeg syns det er helt greit. første gangen, så syns det er godt å bli fulgt opp ofte.

Skrevet

Igår faktisk, og da var jeg 24+2 :)

Ellers har jeg hatt kontroll i uke 7 og uke 18 hos lege :)

Skrevet

Skal ikke til JM før jeg er 24 uker. Har gått hos legen frem til nå :)

Skrevet

Uke 15. Normalt får man time i u 16 med førstemann og u24 med de neste barna her.

Skrevet

Jeg hadde første jordmorkontroll i uke 31. Har bare gått til lege før det.

Skrevet

Det som er anbefalt minimum er vel legekontroll uke 12, ultralyd uke 18 ca og så første jordmorkontroll ca uke 24. Mange har selvfølgelig behov for oftere kontroller, men er alt normalt og du er andregangs høres det helt rett ut.

Skrevet

uke 8 : lege

uke 12: jordmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...