Gå til innhold

Andre som benytter/har benyttet åpen bhg? Erfaringer og tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å være hjemme med 2 åringen et år til og ser på mulighetene for åpen bhg her vi bor. Har tilbud 4 dager i uka men på forskjellige steder og derfor forskjellige barn og ansatte.

Noen som har erfaring med dette? Tenkte det kunne være lurt å gå 2-3 dager pr uke? Den ene plassen har åpent 2 ganger pr. uke og tenkte kanskje å bruke den begge gangene for å få litt forutsigbarhet? Alle har jo litt forskjellige rutiner men er kanskje greit å venne seg til litt forskjellig?

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Jeg har erfaring fra noe liknende (ikke i Norge) og det virket ikke som om det spilte noen rolle for lillemann om det var de samme barna, men han knyttet seg litt bedre til et sted (jeg også egentlig, så da gikk vi mer dit). Mer hyggelig for meg med de samme mammaene da ;-)

Gikk to til tre ganger i uka og det var godt både for ham og for meg :-)

Skrevet

Jeg går en gang i uka. Jeg fant en åpen Bhg i området som har åpent 4 dager i uka. Jeg valgte den, fordi jeg da kan bytte litt på hvilken dag jeg går etter som hvilke andre planer jeg har (storesøster går egentlig i Bhg, men jeg lar henne få fri en dag i uka, så går vi i åpen Bhg med lillesøster). Kjempe kos! Får nok ikke Bhg til høsten, så kommer sikkert til å gå med begge en dag i uken da også.

Du kan jo prøve to og finne ut hvilken du liker best. Er jo ikke noe problem å gå i flere over tid. Men vil tro det er best for dere begge å bli godt kjent i en.

Skrevet

Jeg gikk i åpen barnehage tre dager i uka da jeg gikk hjemme m eldstemann som da hadde bikket ett år. Gikk to ganger i uka i en barnehage, og en gang i uka i en annen hvor de hadde trommestund. Synes d var kjempekjekt! Tok m lunsj og fikk skravlet litt m andre foreldre, også ble trilleturen til den ene barnehagen også en tur i seg selv. Anbefales, så deilig å komme seg ut litt og barna får vent seg til bsrnehagelivet litt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...