Gå til innhold

PCOS - medisiner for å holde på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at alle med pcos får medisiner for å holde på babyen i magen, ihvertfall de første ukene?

jeg har tidligere mistet en gang i uke 12, og ønsker å finne ut om jeg har pcos, før vi prøver igjen....

Er det slik at de fleste med PCOS har behov for medisiner for at det skal gå bra?

Evt hva slags medisiner, og når begynner man på de?

Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt behov for det. Vært gravid 3 ganger uten å miste. Problemet her har vært å bli gravid.

Men du kan kanskje få samme hormonbehandling som de som har vært gjennom ivf. Det er de første ukene etter at egget er satt inn. Noen får noen kuler de setter inn i skjeden. Andre får en dings der man skviser inn en gugge.

Skrevet

jeg har PCOS og har mistet en gang tidligere i uke 12, og har slitt voldsomt med å bli gravid.

da jeg nå klarte å bli gravid på egen hånd og uten at det var spesielt planlagt, så fikk jeg ingen medisiner, men noe tettere oppfølging av legen min de første 12 ukene.

nå er jeg 13 uker på vei, og strålende lykkelig!

Skrevet

Tusen takk for svar,begge to!:)

Vi ble gravide på 1 pp etter å ha brukt p-piller i 8-9 år, så det gikk mye raskere enn "fryktet". Men det hjalp lite når hjertet sluttet å slå :(

Har så lyst til å prøve igjen, men vil først få sjekket at jeg ikke / om jeg evt vil ha nytte av medisiner ,- håper selvsagt alt er bra, men frykter veldig det å miste igjen og vil ta alle forhåndsregler som er mulig...

Skrevet

Metformin kan hjelpe mange gravide med PCOS

Skrevet

Er det slik at alle med pcos får medisiner for å holde på babyen i magen, ihvertfall de første ukene?

jeg har tidligere mistet en gang i uke 12, og ønsker å finne ut om jeg har pcos, før vi prøver igjen....

Er det slik at de fleste med PCOS har behov for medisiner for at det skal gå bra?

Evt hva slags medisiner, og når begynner man på de?

Håper på svar! smile.png

Jeg har pcos, ble gravid i 1pp og alt gikk fint. Så tror ikke de fleste har behov for medisiner for at det skal gå bra. Kanskje en del har behov for medisin for å bli gravid da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...