ispinnen Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har lyst på bunad. Men den koster jo 30 000 kroner. Det er litt mye å bruke på å en kjole som man knapt bruker.... Det er vel bare dåp, konfirmasjon, og brylupp den brukes, og det er ingen flere barnedåper i min omkrets no, sikkert før jeg bir bestemor....hehe... Men hva med julaften, er det vanlig å bruke bunad på julaften, ??? Når jeg er hjemme hos meg selv er det vnig å bruke bunad på julaften?
Appelsinpiken Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Ikke vanlig med bunad på julaften i min krets iallefall. Men du kan vel finne billigere bunader på finn feks?
Mikkemafian Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Vi bruker bunad på julaften og synes det er så stas!! Det er lettvint å slippe å tenke på hva jeg skal ha på meg, jeg liker bunaden min, føler meg skikkelig fin i den, og synes det er veldig greit å bruke den litt flere ganger enn bare 17. mai. Vi begynte med det etter at minste søsteren vår ble konfirmert, og ser at det har spredd seg litt. Ser det når vi er i kirken på julaften at det stadig er flere bunader å se:)
lille sprelle Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Jeg har spart maaaange penger på å ha bunad. Kan godt brukes på juleaften, men vi har ikke tradisjon for det (annet enn på barna). Bruker den jo også på 17. mai f.eks. Jeg har ikke tall på alle anledningene jeg har brukt den, men det må da være ihvertfall 6 barnedåper, 6-7 konfirmasjoner, 8 bryllup og utallige 17. mai. Det vil si kanskje 40 ganger og hvis du deler prisen på antall antekk.... + de årene som kommer..... Dette er et plagg du skal ha til du skal seks fot under og vil spare deg for mange kleskjøp. Et alternativ er selvsagt å skaffe seg en pen bunadsaktig drakt av noe slag. Det finnes en del fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå