Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #1 Skrevet 9. mai 2012 Min datter på snart 19 mnd skal begynne å være alene hos sin far om ca 1 mnd. Han har vært til og fra siden fødselen, så har ikke vært no fast sammvær, men ser ut som det ordner seg nå. Jeg og barnefar var aldri kjærester, og jeg har sammboer som jeg har hatt siden jeg var 3-4 mnd på vei med vesla. Han er pappa for vesla og de forguder hverandre. Han har en sønn på 5-6, vår datter på 1,5 år og venter en ny baby i oktober med nåværende sammboer. Alle barna har forskjellige mødre. Sønnen hans eller morra der vet ikke om vesla eller ny babyen. Han har sammvær med sønnen 1 dag i uka og annenhver helg. Planen hans er at han skal samle sammværet så han har både sønnen og vesla på samme dagen, og da vil jo lille babyen være der også. jeg syntes det er flott at vesla skal bli kjent med halv broren sin og søstra, men hun vil jo aldri få noe alenetid med faren sin. Han skal hente sønnen først, så vesla og kjøre hu hjem først, så sønnen. I helgene ( når hun blir litt større) skal de sove på samme rom og babyen på eget rom. Jeg forstår jo at babyen er der fast og derfor "får mere" på en måte, men jeg er redd vesla kommer til å bli setti mere til siden enn det hun alt blir. Poenget mitt er jo at hun aldri vil få noe tid alene med faren sin, hun vil alltid måtte dele han med 2 andre barn og sammboeren hans... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er det noen andre som har noen meninger/erfaringer/innspill?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #2 Skrevet 9. mai 2012 Min datter på snart 19 mnd skal begynne å være alene hos sin far om ca 1 mnd. Han har vært til og fra siden fødselen, så har ikke vært no fast sammvær, men ser ut som det ordner seg nå. Jeg og barnefar var aldri kjærester, og jeg har sammboer som jeg har hatt siden jeg var 3-4 mnd på vei med vesla. Han er pappa for vesla og de forguder hverandre. Han har en sønn på 5-6, vår datter på 1,5 år og venter en ny baby i oktober med nåværende sammboer. Alle barna har forskjellige mødre. Sønnen hans eller morra der vet ikke om vesla eller ny babyen. Han har sammvær med sønnen 1 dag i uka og annenhver helg. Planen hans er at han skal samle sammværet så han har både sønnen og vesla på samme dagen, og da vil jo lille babyen være der også. jeg syntes det er flott at vesla skal bli kjent med halv broren sin og søstra, men hun vil jo aldri få noe alenetid med faren sin. Han skal hente sønnen først, så vesla og kjøre hu hjem først, så sønnen. I helgene ( når hun blir litt større) skal de sove på samme rom og babyen på eget rom. Jeg forstår jo at babyen er der fast og derfor "får mere" på en måte, men jeg er redd vesla kommer til å bli setti mere til siden enn det hun alt blir. Poenget mitt er jo at hun aldri vil få noe tid alene med faren sin, hun vil alltid måtte dele han med 2 andre barn og sammboeren hans... Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men er det noen andre som har noen meninger/erfaringer/innspill? slutt og tenk så mye. det er fryktelig mange barn med søsken som omtrent aldri får alene tid med faren eller moren sin. og det er ikke nødvendigvis en nødvendighet heller. uansett så er det ikke din sak hvordan faren velger å løse det når han har samvær. det er jo ikke spesielt rart at han vil ha barna sine samtidig.
prinsessemamma2010 Skrevet 9. mai 2012 #3 Skrevet 9. mai 2012 Det er en nødvendighet at vesla blir kjent med sin egen far når de skal ha sammvær. Nei jeg skjønner at han vil ha de sammen i helgene, men når han har de en ettermiddag i uka så kunne han jo hatt de på forskjellige dager, for det har han mulighet til med tanke på jobben hans. Da hadde jo sønnen fått vanlig tid med pappan sin som han er vendt til, og vesla får en sjansje til å bli kjent med han og være alene med han. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #4 Skrevet 9. mai 2012 Det er en nødvendighet at vesla blir kjent med sin egen far når de skal ha sammvær. Nei jeg skjønner at han vil ha de sammen i helgene, men når han har de en ettermiddag i uka så kunne han jo hatt de på forskjellige dager, for det har han mulighet til med tanke på jobben hans. Da hadde jo sønnen fått vanlig tid med pappan sin som han er vendt til, og vesla får en sjansje til å bli kjent med han og være alene med han. HI ja han kunne jo valgt det sånn, men jeg forstår godt at han ikke velger det sånn også. de skal jo prøve å lage et mest mulig stabilt hjem for babyen som skal bo der også. og da er det greit med en dag med havsøsknene og de andre dagene med den bosatte familien. sånn har faren til mitt barn gjort det også. men poenget er egentlig ikke så mye hva som du syns er best. for det er ikke du som skal på samvær eller ha samvær. du skal være med på å bestemme hvor mye hun skal være der. men hva de skal gjøre når hun er der, har du rett og slett ingen ting med. det er bare å begyne å trene på å heve seg over ting med en gang.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #5 Skrevet 9. mai 2012 Nei. Ikke tenk så mye på det? Alt ordner seg helt sikkert. Det er mange som ikke har "alenetid" og det går helt fint. Hun blir kjent med sin far og sine søsken. Hun kommer til å elske det. Her har far flere barn og har alle samme helg. Det går kjempebra. En liten Bradygjeng som koser seg max hver gang det er samvær.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #6 Skrevet 9. mai 2012 Mannen min har to barn fra tidligere ekteskap og en baby med meg. Hans barn fra tidligere ektesakp får jo ingen "alene tid" med pappa lengre etter at vi fikk felles barn, for babyen bor jo her hele tiden og de var jo uansett her sammen så de hadde jo ikke alene tid før heller. Så lenge man har søsken er det ikke vanlig med alene tid... Dette går seg nok til! Men han må jo få ut fingeren og fortelle de andre om babyen...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. mai 2012 #7 Skrevet 9. mai 2012 Ok. Han vil ha alle søsken hos seg samtidig. Det kan være flere årsaker til dette, at han ønsker mer tid til den nyfødte, at han ønsker at søsken blir kjent med hverandre og etablerer søskenbånd (noe som ikke skjer hvis han hele tiden skal ha ditt barn alene). Søskenbånd er utrolig viktig! Og foreldre som sørger for at søsken blir kjent med hverandre og etablerer slik bånd skal egentlig skrytes opp i skyene. Dessverre er det svært mange som driter i kontakt mellom søsken ¨når de har barn med flere forskjellige. Jeg har vært alene med 2 barn i en rekke år, og de har aldri hatt noe særlig alenetid med meg bortsett fra når den ene er i bursdag eller på besøk. Så langt jeg kan se har ingen av dem tatt noe skade av det, men de har klart å etablere et unikt bånd seg imellom og det oppstår nesten ikke krangler eller uenigheter mellom dem i hverdagen.
malingus Skrevet 9. mai 2012 #8 Skrevet 9. mai 2012 Men altså, når man har sösken får man gjerne ikke så alenetid med foreldrene sine. Det er vel en av fordelene (om man ser det sånn) med å bare ha ett barn. Denne får all oppmerksomhet. Men når man har sösken må man dele. Og det er vel viktig å läre? Har du også flere barn, eller har din datter deg for seg selv hele tiden? Din eks må jo få legge samväret sånn at det funker og föles bra for han og hans familie. Og det er jo kjempeflott at söskene får väre sammen når de er hos pappa. De ser jo ikke hverandre ellers. Dette er en fin mulighet for dem å skape en söskenrelasjon! Og i og med at din eks har samboer, så kan da visst få litt alenetid med hvert av barna sine. Behöver ikke väre en hel dag. Han kan vel spörre om samboeren kan ta deres felles og den ene av hans barn ett par timer, og finne på noe med siste, sant? Nei jeg synes dette höres lurt ut!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #9 Skrevet 9. mai 2012 Det kan jo tenkes at hans nye samboer også har behov for å ha noen dager uten andres barn i huset. Selv om hun forhåpentligvis er veldig glad i stesønn og blir glad i din datter. Vi er alle forskjellige, og jeg selv, som er skilt, vil nok ønske at de dagene barna mine er hos faren, blir alenetid for meg og kjæresten min. Vi kunne selvsagt gjort det sånn at han har barnet sitt når jeg ikke har mine, sånn at barnet hans ville fått alenetid med faren. Men i tilfellet med din eks, HI, så er det jo da snakk om at han skal ha ekstra barn hver dag, altså at stemor må håndtere at det er barn som ikke er hennes i hus omtrent hver eneste dag. Det kan være veldig slitsomt, uansett hvor glad hun er i dem. Og da skjønner jeg at det er bedre å samle barna, ha dem samtidig, og la dem ha masse søskenkos og kos med pappa og stemor. Jeg skjønner at det kan oppleves sårt og vanskelig for deg, men datteren din kommer helt sikkert til å oppleve det som bare kjekt å kunne være sammen med søsken i tillegg til faren
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Nei, men det er nå engang sånn det er å ha søsken det:) min sønn får alenetid med oss når datteren min er hos far, men om de hadde hatt samme far ville han jo ikke fått det.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2012 #12 Skrevet 9. mai 2012 Helt enig med resten av gjengen her. Er da helt naturlig at han har alle barna sine samme dagene, slik at de blir kjent med hverandre. Du er opptatt av at hun skal slippe å "dele" pappan sin med noen andre. Her har vi 3 tette barn. De må alltid dele på meg og pappan. Tror bare det er sundt for barn å lære seg å vente og dele. Ser absolutt ikke det som en uting. Tror ikke du trenger å uroe deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå