Gå til innhold

Når dere introduserte barna deres for brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var de, hvor store biter fikk de og hvilket type brød brukte dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om han var rundt 7-8mnd. Han fikk små biter, for han hadde ikke tenner enda. :P Brukte et halvgrovt mykt brød, men ikke så mykt at det ble deigete. Haha. :P

Skrevet

Nettopp inført brød med stor sukksess på min lille på 7 mnd. Polarbrød extreme i små biter med avokado på var en hit :)

Skrevet

Begge var rundt 6-7 mnd. Laget hjemmelaget brød av en halvgrov type. Fikk små terninger helt fra starten.

Skrevet

Storesøster var 7-8 mnd. Hun fikk små biter uten skorpe med leverpostei på. Det gikk en stund så spiste hun ikke leverpostei lenger.

Lillebror var vel rundt 9 mnd når vi introduserte skiver, men det gikk en stund før han spiste. Han likte det godt, men pga andre ting hadde han problemer med å få fast føde.

Skrevet (endret)

Gutten min var ca 7 måneder. Begynte med små biter med leverpostei på, uten skorpe selvfølgelig. ;-)

Var kjempegøy å se på når han spiste!

Edit: Bitene var ca 1x1 cm (eller så fikk han en større bit i hånda mens jeg passet på at han ikke dyttet inn for mye om gangen)

Endret av Mor Stratos
Skrevet

Her fikk barna brød med engang de fikk tenner. De likte spesielt å tygge på skorpen, for det lindrer kløen. Ga dem mye kneipbrød og grovbrød med div. smørepålegg. De elsket det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Storebror startet med brødskiver da han var 6 mnd, han klødde veldig i gommen, så det var godt for han å få klø seg litt på skorpa, også var han så intresert i brødskivene våre, prøvde alltid å stikke av med de, så først fikk han smake litt fra oss, så fikk han små terninger. Når han var 9 mnd delte vi brødskiven i 4 deler, nå er han 14,5 mnd og han får brødskivene delt opp i to deler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...