Gå til innhold

Hvor lenge sov babyen på rommet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere følte hun/han var klar for å sove på eget alene?

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Til de ikke fikk mat på natta lengre. Dvs. rundt 5-6 mnd. Det kommer an på barnas personlighet også. Våre har virket rolige og trygge i senga helt fra starten av, og de har taklet overgangen fint. Hadde drøyd det hvis jeg hadde følt at de hadde blitt urolige ved flyttingen.

Skrevet

Eldste sov med oss til hun var nesten 2 år, og minste på 1,5 år sover der ennå.

Har ikke hastverk med å få dem ut, koser oss og samsover. :)

Skrevet

da han var 8 mnd følte jeg egentli, at NO må han ut, men pga sykdom/reising/besøk så fløtta vi han ikje før han var blitt ni mnd. Gikk greit og jeg synes det var godt å få han over på sitt eget rom.

Skrevet

Ni mmd. Hun våknet alltid når vi la oss, og hun sov bedre på eget rom. De første mnd hendte det at jeg sov inne hos henne på madrass hvis hun ikke ville sove alene. Syntes det var veldig greit.

Skrevet

Har en på snart to som fortsatt har senga si inne hos oss.

Skal flyttes på eget rom i løpet av sommeren slik at han er vant til å sove på eget rom før lillebror kommer til høsten.

Skrevet

Eldste var litt over året da han flyttet inn på eget rom, minste som nærmer seg 2 ligger fremdeles inne hos oss. Hovedgrunnen til at han ligger inne hos oss enda er at han har hatt det med å våkne flere ganger i løpet av natta, noe han plutselig begynte med rett før han var året. Men vi har også liten plass. Storebrors rom er bittelite, får plassert grindsenga inn der men det blir liten plass da. Har forsøkt å ha ham der inne, men måtte springe inn der flere ganger i løpet av natta så flytta ham inn igjen til oss. Jeg har problemer med å sovne igjen når jeg har blitt vekket og det blir enda vanskeligere å sovne igjen om jeg må ut og gå i tillegg. Så da blir han her. Skal flytte og få større plass snart, da regner jeg med han får dele rom med broren.

Skrevet

Begge våre sov i vugge på vårt rom til jeg sluttet å amme om kvelden og natten, som var 7 1/2 og 9 mnd.

Da flyttet vi dem inn på eget rom og merket at de sov bedre og litt lenger.

Skrevet

Alle tre flyttet ut når de var rundt 2 mnd.

Vi vekket hverandre hele tiden.

Nattsøvnen til både mor og barn gikk fra den ene enden av skalaen til den andre i løpet av et par netter.

Skrevet

Når hun var 14 dager gammel. Jeg fikk ikke sove med henne ved siden av meg. Fra hun ble lagt på eget rom har hun sovet hele natten. :0)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Storebror sov inne hos oss til han vet 9,5 mnd, eneste grunn til at han ble flyttet inn på eget rom var at han snart fikk ei lillesøster som skulle inn på vårt rom, og vi ville gi han tid til å bli vant til rommet, og ha passe avstand fra rombyttet hans, til lillesøster kom til, så han ikke skulle føle at han ble "byttet ut".. Lillesøster er kun 2 mnd, så hun ligger fortsatt inne hos oss. Men vurderer snart å flytte henne inn til storebror, da han har startet å misstrives alene (blitt innforstått med at lillesøster sover hos oss, og liker det ikke) og lillesøster starter å sove mer urolig når hun hører vi kommer inn på rommet for natta, uansett hvor stille vi er, så våkner hun til, og sliter med å sovne igjen.

Skrevet

Til hun var fem måneder og flyttet ut av vugga :)

Skrevet

Henholdsvis 6 mndr og 4 mndr. Da hadde de ikke spist på natten på noen mndr/uker, og kurven de lå i knirka bare de beveget seg det minste så vi fikk ikke sove. Hadde ikke plass til seng hos oss, så da ble de flyttet. Gikk kjempefint:)

Skrevet

2,5 år og sover der ennå. Det er for at det andre soverommet ligger i 2. etg og han må være stor nok til å gå ned trappa på egen hånd.

Skrevet

8 mnd - dvs et par mnd etter han var ferdig med nattmat.

Skrevet

Nr 1: 5 dager. Nr 2: 0 dager.

Sover så lett, jeg klarer ikke å ha en nyfdt baby på rommet. De knirker jo konstant! Nå som de har fått noen år på baken, sover jeg gjerne i samme rom som de, for nå er de stille om natta.

Skrevet

min blir to til sommern og sover inne hos oss enda.

Skrevet

2 mnd ca. - og alle 3 sov mye bedre etter at hun "flyttet ut". Vi hadde soverom vegg i vegg - og seng inne på rommet hennes, som jeg lå i og ammet når hun skulle ha mat om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...