Gå til innhold

Jeg har et dumt spørsmål til dere med flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt man skal tenke på altså...

Er gravid med nummer to og lurer på hvordan det er når man skal levere og hente største i barnehagen. Om morgenen, hvis man bruker litt lang tid på amming, skift, osv på babyen så går klokken veldig fort og barnehagen har jo kjærnetiden man skal forholde seg til.

Hvordan gjorde dere det til en rutine?

Og ved henting, bare sørge for at baby er tørr og mett før man henter i god tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste våknet rundt kl 8 i den perioden jeg var hjemme med babyen. Da lagde jeg frokost til henne, mens hun spiste ammet jeg babyen. Morgenstell på begge to tok jeg etter frokost. Leverte så i bhg. Kjernetiden i bhg vår er fra 9.30 så da hadde vi alltid god tid på oss om morgningene. Samme med henting så er det bare til å amme/ gi mat før dere går. Bhg ligger bare 3 minutters gåavstand fra her vi bor, så det var ikke akkurat krise hvis babyen bæsjet eller ble sulten på veien.

Skrevet

Helt i starten før vi får rutiner skal pappaen levere om morgenen og så henter jeg henne tidlig. Men etterhvert håper jeg på at minstejenta sover i den tiden største skal leveres og så triller vi bare bort til barnehagen... Slik er det jeg forestiller meg det, men er veldig spent på hvor travelt det blir!

Hvor gammel er din største da? Her blir jenta mi 18 mnd når hun blir storesøster i aug...

Håper du får noen lure svar!

Skrevet

Takk for svar. Eldste rekker akkurat å fylle tre da neste kommer :)

Skrevet

For oss var det helt selvfølgelig at pappaen leverte og hentet på vei til og fra jobb.

Skrevet

Her er planen å stå opp litt før med baby, mate og stelle, så vekke storebror på 2,5år. Så stelles han, så spiser vi frokost sammen mens baby leker søtt, skikkelig Oh happy morning.. :P Etterpå så kjører vi til bhg. :) Så får jeg heller justere etterhvert når babyen faktisk er kommet.. :P

Skrevet

Jeg leverte ofte i halv 11-11 tida. Bare ringte og sa at barnet kom senere den dagen. Kun en dag i uka var de på tur og da måtte vi være der kl 0930. Og det var stresssssss!!!!!!! Kunne bruke 4 timer på å komme oss ut av huset husker jeg...:-/

Skrevet

Den første tiden etter vi fikk nr2 sto jeg og babyen først opp sånn at vi var ferdig spist og stelt når jeg vekket storebror. Han likte best å bli levert i barnehagen til frokost, så han fikk bare på seg klær og så kjørte vi til barnehagen. På den tiden var det sjelden noe stress med at babyen ble sulten igjen, men hvis han trengte ny bleie, så fikk han det, det tar jo ikke så veldig lang tid å skifte.

Ved henting trilla jeg stort sett med vogna og da sov babyen stort sett alltid, så det var ikke noe problem.

Skrevet

Vi har tre barn.

Pappaen har tatt seg av leveringen i alle år. Uansett om jeg har vært i permisjon eller i jobb. Han har nemlig ikke et bestemt klokkeslett han Må være på jobb.

Jeg ser for meg at det hadde vært ganske så stress å drasse med seg en nyfødt baby for å levere i barnehagen. Den henger jo konstant i puppen. Her har jeg bare sovet mens baby har sovet. Pappaen har tatt seg av morgenstell og levering.

Skal sies at henting er min jobb da. :-)

Bare sørge for at babyen har sovet og spist, så går det bra. :-)

Skrevet

Jeg har rett og slett tatt søsken ut av barnehagen og hatt fantastiske friår med barna, anbefales! :)

Skrevet

Jeg har rett og slett tatt søsken ut av barnehagen og hatt fantastiske friår med barna, anbefales! smile.png

Har ikke barnet kjedet seg veldig de første mnd når alt handler om amming og søvn? For det tror jeg at min hadde gjort, selv om jeg tenker på å gi han friår.. :s

Skrevet

Nå bor jeg i Sverige da, så her får vi ikke velge selv når vi skal levere. Min datter hadde da tid fra kl 08:10 til 13:10. For det hadde dagis bestemt... :/

Så min samboer hadde altså ingen mulighet til å hjelpe til med levering og henting, da han alltid jobber fra 07:30-16:00 og har en halvtimes köring til jobb. Ja for utenom at han alltid leverer sin datter på skolen når vi har henne. Det slipper jeg.

Men det har da gått ganske greit.

Hadde faktisk fryktet det skulle bli mer slitsomt.

Nå var minsten födt i slutten av juni, så de 2 förste mnd var min samboer hjemme. Så da hadde jeg blitt litt kjent med babyen för stresset begynte.

Nå er det jo klart at vi nesten aldrig har klart å väre på dagis akkurat 08:10, mer närmere 08:30.

Vi har vel brukt å stå opp alle 3 litt för 7 kanskje. Skifter og kler på lillegutt, gjör frokost til jenta mi, som spiser mens jeg (da) ammet/nå mater. Så får han leke mens jeg hjelper jenta mi med å finne fram klär, pusse tenner og gre hår. Så kler vi alle på oss og off we go! Heldigvis bare 5 min til dagis! :)

Skrevet

Til deg som spurte om barnet kjedet seg... Jeg fikk ikke det inntrykket, så fikk jo de største masse oppmerksomhet mens minsten sov. I tillegg var jeg heldig å kjenne flere som var hjemme med små barn, som vi møtte ofte.

Skrevet

Jeg har slitt med brystbetennelser, så første tiden har gått med på amming, pumping, sterilisering av utstyr og babystell. Har vært pappa som leverer og henter i begynnelsen. Når jeg ikke syrer mer med ammingen, har jeg tatt over. Hvis det er mulig, er det jo fint å la far ta litt av den jobben til dere har fått rutiner. Lykke til:)

Skrevet

Jeg har tre barn, i løpet av tiden så laget man seg rutiner som passet til det man skulle, ammet minste i senga før vi sto opp, kledde på å matet de eldste. Gav minste en liten påtår hvis det var nødvendig, puttet alle i bilen dro til bhg. Dro hjem ammet, slappet av, ordnet hus osv. laget middag og gav pupp før jeg hentet i bhg, kom hjem, spiste middag ammet osv. Det gangene far kunne hente eller leverer ble det helt tull irutinene for den minste, har hatt noen rutine unger tydeligvis.

Skrevet

Her er planen å stå opp litt før med baby, mate og stelle, så vekke storebror på 2,5år. Så stelles han, så spiser vi frokost sammen mens baby leker søtt, skikkelig Oh happy morning.. :P Etterpå så kjører vi til bhg. :) Så får jeg heller justere etterhvert når babyen faktisk er kommet.. :P

Hehe, har sånn noenlunde solskinnsplan klar selv ;)

Har en sønn på 16 mnd ca når neste kommer så da er han allerede godt kjent med bhg, så jeg tenkte når han begynner i august og ta bhg 10-14:00 :)

Så får jeg se hva det blir til med rutiner når neste kommer :)

Er forberedt på at far må levere og jeg hente den første uka vi er hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...