Gå til innhold

Har jeg rett til å være skuffa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterte søsteren min til min sønns dåp, og fikk til svar at hun ikke kunne, fordi hun skulle til Danmark med jobben. Hadde det vært meg, hadde jeg avlyst turen og kommet, men det er fullt mulig at det er jeg som er rar. Ble bare så skuffet... Vi har ikke så stor familie, og jeg gledet meg til dagen.

Hva tenker dere, damer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

"Med jobben" som i jobb eller kollega-ferie-tur?

Gjest overlord
Skrevet

Inviterte søsteren min til min sønns dåp, og fikk til svar at hun ikke kunne, fordi hun skulle til Danmark med jobben. Hadde det vært meg, hadde jeg avlyst turen og kommet, men det er fullt mulig at det er jeg som er rar. Ble bare så skuffet... Vi har ikke så stor familie, og jeg gledet meg til dagen.

Hva tenker dere, damer?

Jeg undersøkte datoer for dåp med de nærmeste før vi bestemte oss, for å være sikker på at alle kunne komme.

Jeg hadde nok prioritert jobb-turen dersom den allerede var planlagt. Dåpsbarnet merker ikke noe til at tanten ikke er der.

Skrevet

Kollega-ferie-heisatur.

Skrevet

Både jeg og mannen min har også ganske små familier. Nettopp derfor var det viktig for oss at alle de nærmeste kom, så vi fikk et par alternative dåpsdatoer fra kirkekontoret, deretter avstemte vi med familien hva som passet best for dem.

hadde dere gjort det samme hadde du sluppet å bli skuffa.

Skrevet

Vet ikke helt. Vi valgte å ha navnefest til barnet vårt. Svigermor reiste til syden. Ikke verdens undergang, men vi følte det litt som straff for vi ikke døpte. Da det andre barnebarnet ble døpt avlyste hun alt og var veldig til stede.

Litt sårt, men samtidig så lever vi vårt liv og hun sitt liv. Blir litt samme med deg og din søster tenker jeg. Hvis dere er veldig nære ville jeg ha sagt til henne at jeg ville ha blitt veldig glad om hun hadde kommet i dåpen i stede for å reise bort.

Skrevet

ferieturen...eller?? :) missforsto kanskje

Skrevet

Hva tenker dere, damer?

jeg skjønner søsteren din godt. Du kunne sjekket med henne på forhånd hvis det var så viktig å ha henne der.

Synes det er egoistisk av deg å ønske at hun sitter hjemme hele helgen og tenker på at kollegaene har det gøy og koser seg på tur mens hun må sitte hjemme og glo på grunn av et par timers selskap på søndagen for et barn som neppe merker at hun ikke er der.

Unn søsteren din å dra og kose seg.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kollega-ferie-heisatur.

Da har du har "rett" til å bli litt skuffa, men som ikke-kristen så skjønner jeg at dåp kanskje ikke er like stor greie for alle.

Du får heller satse på at hun tar det igjen til 1.års-dagen :)

Skrevet

Ja, enig med de fleste av dere, burde selvsagt sjekket. Spurte de andre, men tenkte dessverre ikke på å spørre henne.. Vi var litt presset på tid ift lokalet, og måtte derfor ta avgjørelsen kjapt.

Helt sant at ikke dåpsbarnet merker om tante er der eller ikke. :)

Tusen takk for innspill.

Gjest Lilu87
Skrevet

Det kommer an på hvor kort tid i forveien dere har invitert til dåp, og hvor nære dere er.

Hvis dere inviterer 2 uker i forveien må dere forvente at noen har andre planer, og kanskje ikke ønsker å gjøre om på dem.

Hvis vi skal ha en markering når barnet er født vet jeg allerede om 3 helger det er helt uaktuelt for søsken å komme, pga liknende planer. Da tar jeg hensyn til det, og tar det en annen gang.

Skrevet

Oj, ja det syns jeg absolutt du har!

Merkelig prioritering.

Skrevet

HI som svarte over her, ja.

Takk for svar!

Og til anonym som mener jeg er egoistisk og vil at søsteren min skal sitte og stirre i veggen hele helgen: du drar det vel strengt tatt en smule langt..

Skrevet

Jeg ville prioritert mitt tantebarns dåp fremfor heisatur med jobben, men det er meg.

Jobbtur som i med jobbing, hadde jeg derimot reist på.

Skrevet (endret)

Hadde ikke bryd meg i det hele tatt. Jeg døpte mine barn, i den siste kom ingen fra min familie, de bor langt unna, kunne sikkert blitt skuffet, men jeg orker ikke bry meg om sånne bagateller. Har såmange andre ting å bekymre meg over ;)

Endret av Mrs Smith

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...