Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Har nettopp begynt å trene og har lyst til å stramme opp kroppen litt. Er ikke overvektig, men har vært en av de som kan spise "alt" uten å legge på seg. Er vel ikke slik nå mer, men fremdeles slank da. Det jeg nå lurer på er hva jeg burde spise og ikke spise? Altså- jeg er ikke uten etter en lavkarbodiett, men tenker å holde en sunn linje som er grei å kombinere med familiemåltider Problemet mitt er at jeg har null peiling på hva slags grønnsaker som er best, hvordan man teller kalorier eller karbo.,osv.. Jeg er også ekstremt forvirret i forhold til hva som faktisk er "bra" mat! Noen sier jo at man IKKE skal spise lettprodukter, men heller bruker ekte smør, seter rømme og slikt. Andre sier igjen at man KAN bruke margarin på skiva, men da lettmargarin.. Jeg sier bare WHAT?! En typisk dag spiser jeg slik nå: Frokost- 2 knekkebrød (ryvita) med margarin, skinke og tomatskiver. 1 glass juice. 2 timer senere- 2 knekkebrød med smøreost og tomat eller paprika. Kun vann til. Lunsj- 2 skiver med kalkunskinke, majones og 1 glass juice eller vann, 2 timer senere- 1 aktivia/ litt musli med melk Middag- en god posjon av det vi har Som oftest kyllingfilet/ svinefilet/ ren fisk eller rent oksekjøtt med grønnsaker og litt ris/ potet. Prøver å spise mest grønt og kjøtt/ fisk og lite poteter og ris. Kvelds- 2 knekkebrød/ 2 skiver I løpet av dagen drikker jeg 1-2 liter vann også blir det noen kopper kaffe Jeg blir veldig fort sulten så jeg spiser jo ofte, men slik har jeg alltid vært! Prøvd å spise havregrøt også, men blir like fort sulten av det Sjokolade og potetgull har jeg kuttet ned på (spiste det hver dag før), men koser meg 2-3 kvelder i uken enda.. Brus har jeg sluttet å drikke Noen som har noen innspill til mitt kosthold?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Jeg synes det høres bra ut jeg.. Det kan være lurt å legge til mer proteiner i kosten om du vil at mettheten skal vare lenger. Kokt egg er godt f eks . Knekkebrød er godt, men man blir kjapt sulten igjen. ( det blir iallefall jeg.)
Frk.Karidotter Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Det ser ut som om du allerede har gjort en god jobb med kostholdet ditt. :-) Det er hyppig og lite, og passelig variert. Du har skjønt det viktigste, så bare hold på det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar! Da holder jeg bare på det da Har som sagt alltid vært slik at jeg blir sulten veldig raskt etter måltider, så det er vel bare slik jeg er! Egg bruker jeg 2-3 ganger i uken. Lager omelett av egg og vann og har gjerne i skinke, tomat og vårløk. Ellers lager jeg eggerøre, men blir like fort sulten av det ... Men det er godt da Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå