Gå til innhold

Er gravid og forferdelig trøtt og sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er gravid i uke 28 og har de siste ukene vært forferdelig trøtt og sliten... Hvis jeg går mere enn ca 1 km. blir jeg liggende på sofaen i flere timer, noen ganger sovner jeg også fordi jeg er helt utmattet. Jeg kan ikke gjøre noe litt anstrengende over f.eks to dager for da ligger jeg rett ut hele dagen :( Dette er så slitsomt fordi jeg så gjerne vil orke mere enn å sette på en klesvask og lage middag før jeg flater rett ut. Jeg opplever ofte at jeg må velge mellom å finne på noe gøy med sønnen min på 20 mnd. eller andre ting. Velger som oftest å finne på noe gøy med sønnen min, men da er det sjeldent jeg orker å lage middag... Huff er så kjedelig :(

Er dette normalt eller bør jeg kontakte lege?

Noen som har/har hatt det sånn og som har noen tips til hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt, gitt. Bare vent til du nærmer deg høygravid, du. Da må du fordele energien din mellom å sukke dypt eller å slippe en fis.

Skrevet

Sånn hadde jeg det også. Var i tillegg svimmel og kvalm. Det viste seg at jeg hadde lave jernnivået... Kan jo være verdt å sjekke. Men, det er jo uansett ganske vanlig å føle seg sliten når man er gravid. Husk på at det er en stor jobb som gjøres:-) Unn deg ro og hvile:-)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Det er utrolig frustrerende å gå fra å være aktiv på mange felt til å ikke strekke til på noen.

Skrevet

Dessverre normalt. Men det varierer fra kvinne til kvinne hvor mye en tåler og når i svangerskapet det er verst. Jeg har fått litt mer energi på slutten. Er verst de første månedene for min del. Er greit om legen sjekker Hb verdien på neste kontroll. Er den lav, kan det være årsaken og da trenger du muligens tilførsel av jern.

Skrevet

Jeg var slik til rundt 6 mnd... Da ble jeg bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...