Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 Jeg lurer på når man får utbetalt foreldrepenger etter fødsel? Jeg fikk min lille i uke 38, mister jeg to uker med foreldrepenger da? Og hvordan vet nav at jeg har født å hvor de skal sende pengene? jeg har ikke fått noe svar eller bekreftelse ifra nav etter jeg sendte inn søknaden for leeenge sia. Og hvis jeg ikke får foreldrepenger i Mai, får jeg etterbetalt disse da? For gikk jo ut i permisjon andre uka i april, så regner jo med at jeg skal få penger fra da av, eller er det jeg som har misforstått?!?! Føler meg så hjelpesløs når det gjelder nav, føler ikke jeg får konkrete svar på noe som helst når jeg ringer.. Det blir bare svar som: ehm, uhm,. jeg skal sjekke. eller hmm.. det vet jeg ikke osvosv...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 De dagene du hadde igjen av de 3 ukene som skal tas ut før fødsel faller bort. Sykehuset sender papirer til nav om at du har født. Dette må de også vite på grunn av barnetrygden og annet. Om papirene du skrev på konto nr. da du søkte om foreldrepengene. Jeg ville nok tatt med en tur på NAV lokalt og i det minste fått de til å sjekke at de har søknaden din.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Jeg fikk mine foreldrepenger dagen jeg fødte Fordi det ble beregnet fra 3 uker før fødsel og jeg fikk hun 25. (11 dager før). Jeg mister derfor de 11 dagene av permisjonen, og går ut i jobb 11 dager tidligere enn om jeg hadde født på termin.. Barnebidraget får du første mnd etter du har født, dvs denne mnd. ring nav om du ikke har fått foreldrepenger enda.. Jeg fikk forresten brev med utbetalingsdatoer og svar på søknaden 4 uker før termin når jeg søkte i uke 26.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå