Gå til innhold

hvordan få mannen til å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

meg fra et annet inlegg.

tenker at når svigers ringer så mye at det er trakassering så burde jo man kunne få gjort noe. mannen er på jobb så skal ta det opp med han når han kommer hjem.

jeg er usikker på hva man bør gjøre.

mannen er glad i familien sin, men det kunn også fordi de er familie. han sliter med å gi slipp på dem fordi det er mennesker som har hvert der i hele livet hans. men ser også at mannen har angst for å prate med de. dermed angst for tlf. mannen har også hatt deprisjon en rekke ganger pga bråk fra familien sin.

familien har dukket opp her på døra og lagd bråk. dette foran barna.

barna har ikke godt av dette.

tenker nå at mannen burde få fred og ro. og barna burde slippe dette.

mannen kan bli vanskelig å få til å anmelde familien sin. det pga han får dårlig samvittighet. noe jeg ikke liker. han bør gjøre noe mer nå.

hva er deres råd. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å anmelde sin egen far virker drastisk, og jeg synes ikke du skal presse mannen din til å gjøre det, jeg ville ikke engang foreslått det, for du kan ende opp som den store stygge ulven her. Men jeg har ikke lest det opprinnelige innlegget ditt. Link?

Skrevet

Jeg syns det første steget bør være å bytte telefonnummer og gjøre slik at det ikke går ann å søke det opp på gule sider osv.

Deretter må dere jo rett og slett gi en veldig klar beskjed om at dere IKKE ønsker kontakt med dem under noen omstendigheter.

En anmeldelse ser jeg på som aller siste utvei.

Skrevet

Vis han alle svarene fra oss fra det forrige innlegget ditt, og de du kommer til å få her, kanskje han skjønner det da? Hvor destruktivt dette er, ikke bare for han, men for dere andre i huset også, og at han er nødt til å ta grep før dette går ennå lenger.

Nesten litt synd å si, men samboern min har også et slikt forhold til sin familie, og legen hans sa det så utrolig bra:

"Du er redd for å miste de foreldrene du aldri har hatt!"

Mannen din må forstå, han trenger ikke finne seg i dette her, han trenger ikke ha dårlig samvittighet heller, det er noen helt andre enn mannen din som skal ha det!

klemmer sendes både deg,mannen din og barna deres :)

Skrevet

Jeg syns det første steget bør være å bytte telefonnummer og gjøre slik at det ikke går ann å søke det opp på gule sider osv.

Deretter må dere jo rett og slett gi en veldig klar beskjed om at dere IKKE ønsker kontakt med dem under noen omstendigheter.

En anmeldelse ser jeg på som aller siste utvei.

bytte tlf nr har jeg foreslått for mannen. men da dukker familien opp her. eller ringer til jobben til mannen slik som de har nå gjort.

klarer ikke unngå dem helt. med mindre man skal involvere alle i dette. mannen vil ikke prate med noen om dette.

Skrevet

har nå pratet med mannen. og han ser ikke at dette er alvorlig.

han ser bare på som at foreldrene er bekymret for han siden han ikke tar tlf.

skjønner meg ikke på han,.

han ba tydelig om at de ikke skal ringe han,.

men han ser ikke alvorlig på dette for forledra er jo bare bekymret.

Skrevet

Da er det ikke din sak å begynne å anmelde hvertfall, dette må være mannens avgjørelse. Du har ingenting med å presse ham til å forverre kontakten med sin egen familie dersom han ikke vil det selv.

Hvis det er så ille som du beskriver, så må dere bare flytte da, og få hemmelig telefonnummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...