Gå til innhold

C-max, S-max eller Mondeo stv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir om noen uker alene med 2 små (2 og 4 år).Har Mondeo stasjonsvogn 2011-modell nå, men den beholder mannen, så jeg trenger ny.

Er veldig glad i mondeoen, og lurer på hva som fordelen med s-max og c-max iforhold til stasjonsvogn?

Sikkert litt teit spørsmål, men vil gjerne høre erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare si at jeg elsker vår Mondeo, vi har også en 2011 modell! Så jeg ville gått for den:) C-maxen liker jeg ikke utseende på, og S-maxen er litt for stor etter min smak:)

Nå er det jo kansje ikke så mye lenger til du slipper å drasse med deg vogn til minsten heller? Og da er jo Mondeoen mer enn nok kansje... :)

Lykke til på ferden videre med 2 små :) Stå på!

Gjest Ziva
Skrevet

Mondeo, elsker den bilen :) nesten like høyt som gubben ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har bare prøvekjørt S-max et par ganger, og guuuurimalla for en bil!! Love it! Kjempestor plass, overalt!

Har selv barn på 8 og 5, og behovet for plass til vogn er jo ikke lenger der, men de blir lengre i beina, skal ha med seg andre hjem fra skolen, setene de har nå er brede, osv osv. Så vi har kjøpt en 7seter, rett og slett :)

Skrevet (endret)

Jeg kan bare snakke for S-max, som jeg elsker.

Vi har snakket om det (hypotetisk selvfølgelig) at hvis vi vant 100 millioner hadde vi fremdeles beholdt S-max'en.

Den ser stor ut, og første gang du sitter bak rattet føles den stor også. Men det er pga at du sitter høyre enn vanlig, noe som er enormt deilig og føles tryggere. Og dashbordet er dypere. Men dette føles normalt etter noen kjøreturer.

Innvendig føles bilen diger.

Bak er det tre individuelle seter ala passasjersetet foran. Disse kan hver reguleres som en ønsker fremover og bakover, samt vinklinga på ryggen. Bagasjerommet er stort, så den kan fås som 7 seter.

Motoren kommer i tre str, 110 (bør ungås) 130 (tror jeg det var) og 160. Vi har den største og suser forbi alle selv med full-lastet bil.

I tillegg har den masse kjekke finesser som varmetråder i frontruta, integrert solskjerming på bakrutene, i tillegg til varming i rompa har den også avkjøling i rompa smile.png, og det som min 6 åring synes gjør den til den kuleste bilen av alle: Den har hai-antenne smile.png

S-maxen er også den enkleste bilen jeg opplevd å parkere.

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Ikke at det er min business, men... hva i alle dager skal du med en såpass stor bil, dersom dere bare er 3 personer - og bare 2 barn!?? ;-)

Vi har S-Max. Elsker bilen!! Har 3 barn selv, som har GOD plass til store, bakovervendte seter og godt med benplass! OG vi får med dobbelvogna vår selv om vi er 7 i bilen. Fantastisk!!

Det jeg liker best med S-max er at man får en utrooolig romfølelse av å sitte i den. Ikke bare kommer man litt høyere opp enn i mange andre biler - det er dessuten også store vindusflater i alle retninger - inkludert i taket! Vi har 2 store takvinduer. Lyst, luftig, romslig, pent... DEILIG! :-D

Har forøvrig aldri kjørt hverken C-max eller Mondeo. Men skulle jeg valgt en av dem, hadde jeg nok gått for Mondeo'en. Har hørt utrolig masse bra om den bilen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...