Gå til innhold

Blødning etter celleprøve (ikke gravid). Normalt? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Var hos gynekolog i går og skulle sjekke forholdene (ikke fått mensen igjen enda, 14. mnd etter fødselen). Alt så fint ut. Ingen cyster, ingenting å bekymre seg for. Slimhinnen min var visst vare 6-7mm, noe som betyr at kroppen ikke har bygget seg opp nok østrogen enda, og dette forklarer hvorfor mensen fremdeles er fraværende. Men slik jeg forsto ham, er jeg godt igang, og mensen vil vel omsider komme (når livmorsslimhinna er tykk nok?).

Han tok også celleprøve. Ca 5 timer etter undersøkelsen begynte jeg å blø. Ikke sånn mensenvondt. Det kommer ikke fra magen, ikke løs mage, "kramper" etc. slik jeg pleier å ha ved mens. Dessuten sa han jo 5 timer tidligere at jeg har for liten slimhinne til å få mens enda! Dermed kan det ikke være mensen jeg har fått. Men en blødning pga celleprøven? Ikke opplevd det før. Erfaringer med dette? Jeg fossblør ikke, men må likevel bruke bind, ikke truseinnlegg. Blødde en del i natt, og blør fremdeles. Det ovverasket meg litt. Men.. kanskje jeg bare er heldig som ikke har opplevd blødning etter celleprøve før?

Setter pris på svar/ deling av erfaringer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man kan blø etter en celleprøve om man er gravid eller ei. Selv har jeg veldig lett for dette når jeg er gravid pga sensitive slimhinner. Skal ikke mye til før det begynner å blø der og da og litt etter ;)

Skrevet

Jeg tok celleprøve da jeg var gravid med nummer 1, blødde litt etterpå, og de på sykehuset sa det var helt normalt og blø etter celleprøve :-)

Skrevet

Ja, det er normalt, for når det tas celleprøve skrapes det av litt celler/vev der inne:-)

Skrevet

Jeg frika helt når jeg brått hadde brunt på papiret etter siste celleprøve, det var 1 kontroll i denne graviditeten..Skummelt...

Men ja virker som at det er relativt normalt...

Gjest mphs
Skrevet

Jeg blør hver gang etter calleprøve. Trodde det var vanlig.

Skrevet

TUSEN takk for svar, jenter! Betydde mase:)

Nå har det imidlertid begynt å komme koagulerte kluper ut i blodet også. Er visst ikke grenser for hvor stor skade den celleprøven har gort på livmora! Hehe. Regner med det gir seg i morgen eller så. Gyn var veldig tydelig på at jeg IKKE kom til å få mens på en stund grunnet tynn livmorslimhinne etter amming, så er jo ikke mens jeg har nå. Selv om det ser sånn ut.

Takk igjen for svar:)

Skrevet

Da jeg tok celleprøve for 1 uke siden(13+1 nå) fikk jeg beskjed om jeg kom til å få en liten blødning etterpå. Det fikk jeg ikke, men var glad for at gyn. sa ifra :) Det er nok vanlig.

Skrevet

jepp, helt normalt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...