Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #1 Skrevet 8. mai 2012 For 7 år siden da jeg giftet meg ble helle bryllupet mitt fiasko. Svigerforeldrene overkjørte meg om mine valg helt. Feks. hadde vi stort selskap med full kirke. Jeg ønsket å gifte meg med lukket kirke og bare de aller nermeste som gjester. Dette plager meg fortsatt. Er det mulig å fornye løftene? Kunne tenkt meg å fått gjort ting slik jeg vil. Jeg har faktisk vore på tanken å skille meg, for så å gifte meg på ny med samme mann.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 8. mai 2012 #2 Skrevet 8. mai 2012 Går an å fornye løftene ja ring til kirken og hør hvordan dere skal gjøre Så leit med bryllupsdagen din! Dr burde respektert ditt ønske.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #3 Skrevet 8. mai 2012 Get over it... det er 7 år siden!!!! Og er det perfekte bryllup virkelig viktigere enn mannen du gifter deg med??? Da burde du kansje bare skille deg fra den stakkar mannen din...
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #4 Skrevet 8. mai 2012 Mannen er jo selvsagt viktigest, og han er positiv til nytt bryllup eller fornye løftene. Men føler det blir litt drastisk å skille seg, bare for å få bryllupet slik vi vil ha det. En annen ting er at vi da sammtidig får gitt et stikk til min svigerfamilie, som ikke vil godta at vi ikke syntes noe om "den store dagen".
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #6 Skrevet 8. mai 2012 Dere kan selvfølgelig fornye løftene om dere vil, men det blir vel ikke det samme som et bryllup. Jeg hadde ikke prioritert en slik tilstelning spessielt høyt. Det blir ikke det samme. For all del. Det kan sikkert bli en morsom fest, men jeg tror ikke du skal ha forventninger om at gjestene vil ta det seriøst om dere forsøker å lage et bryllup nr.2. Lag heller en annen morsom fest. Dere ble gift. Det er vel det viktigste?
ariel78 Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Kan dere ikke lage en skikkelig fest utav bryllupsdagen når dere har vært gift i 10 år feks. Det samme som et bryllup blir det aldri, men dere kan få en kjempefin fest etter deres regi.
magica fra tryll Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 Tja. Gjort er gjort og spist er spist. Kan dere ikke bare lære av det, og sette grenser for svigerfamilien i fremtiden? Er jo mange andre ting som skal markeres, som dere kan gjøre helt og holdent på deres egen måte!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Om vi gjennomfører dette, blir det bare oss to og 4 gjester. Som nevnt vil vi ha det lite. De eventuelle gjestene kjenner vi godt og de vet hva vi føler. Så gjestene de er ikke noe problem. det føles som vi deltok i noen adres bryllup. Denne gangen vil det bli vårt eget.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #11 Skrevet 8. mai 2012 Hvis gjestene gidder så er det jo bare å gjennomføre teateret. Det kan sikkert bli en hyglig kveld akkurat som ungene hadde det morsomt da de lekte at de giftet seg forrige uke.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #12 Skrevet 8. mai 2012 Nei vi leker ikke. Vi fornyer løftene. Eller kanskje vi bør skille oss først, for så å gifte oss igjen. Slik at det blir riktig også formelt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #13 Skrevet 8. mai 2012 Hvis gjestene gidder så er det jo bare å gjennomføre teateret. Det kan sikkert bli en hyglig kveld akkurat som ungene hadde det morsomt da de lekte at de giftet seg forrige uke. Blir mer som ved en konfirmasjon. Man blir ikke mer døpt av å konfirmere seg, men man gir en bekreftelse på dåpen. En symbolsk handling med andre ord. På samme måten blir det ved en fornyelse av bryllupsløftene. Man bekrefter at kjerligheten fortsatt er der for hverandre.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #14 Skrevet 8. mai 2012 Å bli skilt er en relativt komplisert afære. Først mÅ dere til mekling om barna. SÅ mÅ dere søke fylkesmannen og sÅ mÅ dere bo fra hverandre i et År før dere kan bli skilt og da fÅ retten til Å gifte dere igjen. Det høres for meg ut til Å være en omstendlig prosess Å gÅ gjennom for Å fÅ det bryllupet du ønsket. Ellers er det vel ikke noe galt i Å leke litt. Et bryllup blir det jo uansett ikke hvis dere skal fornye løftene. Det er ingen formaliteter rundt det Å fornye løftene. Det kan dere gjøre hvordan dere vil, men dere kan ikke kreve at en prest eller en annen myndighetsperson stiller opp pÅ "sermonien".
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #15 Skrevet 8. mai 2012 Trenger ikke være så komplisert å skille seg. bare til å bytte adresse på den ene i et år. Så lenge det ikke er økonomisk svindel inne i bilde tviler jeg noen går det i sømmene. resten er bare formaliteter, men det er tidkrevende.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. mai 2012 #16 Skrevet 8. mai 2012 Å fornye løftene er vel greit nok, men Å vurdere Å skille seg pga en filleting som dette, for sÅ Å gifte seg igjen er jo helt galemattias!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå