Gå til innhold

Hvordan beregne hvilken uke man er i?


mira76

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Når man skal lese sånne "svangerskapet uke for uke"-saker, hvordan vet man hvilken uke man er i??

Altså; eggløsning ca mandag i uke 14, da er jeg i uke1 i uke14, eller? slik at uke 15= uke 2, uke 16 = uke 3, uke 17 = uke 4, uke 18 = uke 5, uke 19 = uke 6. I dag, tirsdag i uke 19, er jeg i 6. uke, men 5 + 1 dag gravid? Så da skal jeg lese det som står for uke 6, siden jeg har begynt på den 6. uka? Eller er jeg i uke 5?

 

Leste forøvrig "uke 6" på klikk.no i stad, og der står det at det ikke er sikkert at graviditetstest slår positivt ut enda - ? Trodde den ville gjøre det for alle innen man er en uke på overtid etter forventet menstruasjon? (http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/uke/kroppen/article545409.ece)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... og en annen ting; Hvordan får man til at det står noe i "signaturen" i hvert innlegg? Har prøvd å legge inn noe både i "Status" og "Hva tenker du på", men ingen av de to hjalp, i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde EL i uke 14, så er uke 12 din 1. svangerskapsuke. Ved befruktning er du altså allerede 2 uker på vei!

 

Det betyr kanskje at du er i 8. uke, og ikke i 6? :)

 

Litt merkelig det som står om uke 6 - kan ikke skjønne annet enn at de som er i denne uka må teste positivt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skrev feil; fikk menstruasjon i uke 14, går litt i surr i hodet med kroppen full av utrogestan :) Så med den korrigeringa, så ser det ut som om du er enig i at jeg er i 6. uke nå (5 + 1 dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og en annen ting; Hvordan får man til at det står noe i "signaturen" i hvert innlegg? Har prøvd å legge inn noe både i "Status" og "Hva tenker du på", men ingen av de to hjalp, i alle fall :)

 

Gå inn på endre profil --> velg endre signatur til venstre i menyen --> skriv det du vil ha i signaturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, takk mei87! Nå har jeg gjort som du sa, og dette blir første test på om det fungerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...