Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 BF har samvær 2 ettermidager i uka hjemme hos oss og noen timer ca annenhver helg. Barnet er 4 år gammel. I år har han vært i Norge i 5 uker, siden barnet ble født har han vært ca 1/3 av tiden i Norge, den lengste perioden varte 4 mnd. Han vet ikke hvor lenge han blir denne gangen, har noen strøjobber og bor på hybel. Nå vil han begynne å ha barnet på overnattinger i helgene. Jeg synes han skal bevise at han kan være her fast over tid først, være stabil og dessuten levere tisseprøver siden han har tulla mye med hasj. Vet ikke om han bruker nå, man gjorde det mens vi enda var sammen. Har vel brukt det mer eller mindre fast i 20 år.. Jeg opplevde han som uansvarlig mtp sikkerheten til barnet mens vi var sammen, han så aldri et poeng i å ha trappegrinn til en 1 åring, var sløv med å feste barnet i bilstolen og syntes det var greit å ha barnet på fanget for små turer.. Han har også kjørt med barnet etter å ha drukket, uten å se noe problem med det. En gang holdt han ungen ut forbi rekkverket på verandaen i andre etasje...han stoler så mye på egne evner at han ikke syntes det var helt ok. Vel, dette hører fortiden til, men disse hendelsene sitter i..og selv om han muligens har moderert seg nå i ettertid så stoler jeg ikke på han et sekund. Tenker at han kommer aldri til å forandre seg, man kanskje blir litt smartere og sjuler det han driver på med istedet siden han vet han kan få problemer. Vet ikke hva jeg skal gjøre, knyter seg inni meg å tenke på å sende barnet dit på overnatting.. Barnet vil gjærne, når han kommer er det alltid masse leker å få og det er herjing, fri lek og ingen grenser i det hele tatt. Noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Bestill møte med familievernkontoret og ta opp bekymringene dine der, og la der være en nøytral tredjepart som kan råde dere. Jeg skjønner godt bekymringene dine, med en slik forhistorie..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Vi har vært over 10 ganger hos familievernkontoret, uten å bli enige. Han engasjerte advokat, men trakk saken etter anbefaling fra sin advokat. Det sa han til meg, jeg regner med det er fordi han er så lite her til lands og kravet hans var opptrappingssamvær som er lite forenelig med det å knapt være tilstede.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Eh.. Jeg ville ikke sendt mitt barn sit på overnatting. Utifra det du skriver. Selv om det hører fortida til. Det er jo faktisk slik at dersom du føler at det ikke er trygt å sende barnet dit, så skal du ikke gjøre det heller. Hvis noen vet at du ikke er trygg på han, men likevel gjør det, så kan de sende bekymringsmelding til barnevernet på din omsorgsevne. Likevel, kanskje hadde det vært best å koble inn barnevernet. For din egen del, at du gjør det selv, så er du føre var på en måte. Snakk med dem om rettigheter og slikt. *GRøSS* Enn om han drikker, røyker hasj, og så setter seg i bilen med en usikret unge!?!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2012 #5 Skrevet 8. mai 2012 Jeg har allerede vært i kontakt med barnevernet da jeg synes fam.kontoret ikke kunne hjelpe noe særlig. Bare for å snakke, høre hva de mener om ting og anbefalinger. Det er jeg som har mest kjenneskap til saken og derfor må jeg stole på min egen dømmekraft, men de poengterte også at det var jo en mulighet for at han hadde forbedret seg og da var det til barnets beste med mer kontakt..men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal finne ut av det. Greit nok med tisseprøver, men det sier jo ingenting om han har forbedret holdningen sin til sikkerhet eller ikke.. Jeg tror ikke han har brukt hasj i Norge de siste par årene, jeg sa ganske klart i fra tidligere at tok jeg han i gjøre det så varslet jeg barnevernet..og etter det har han selv sagt at han har sluttet, iallfall når han er her i landet. Men det jo ikke godt å si hva som er sant eller ikke, han lyver så han tror det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå