Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Min mann har endelig innrømmet for seg selv, og meg, at han har et alkoholproblem. Han går gjerne og drikker litt ekstra fra skapet, enten vin eller brennevin. Dette kan være f.eks når vi koser oss med vin til maten på lørdagskvelden, noe som får meg til å tenke at han sliter med å begrense inntaket/ønsket om rusen når han først har alkohol innabords. Han har også innrømmet at han drikker litt i smug hvis det er "spesielle" ting som skjer, f.eks hvis han er nervøs foran en stor dag på jobben. Det er ikke snakk om store mengder, og ikke hver dag. Men det er tydelig at han har et problem, og det verste føler jeg nok er at han har skjult dette for meg (selv om det kanskje er et bevis på at han vet innerst inne at dette ikke er slik det skal være). Men nå er det altså fremme i dagslys, og han er enig i at han trenger hjelp til å håndtere dette. Jeg prøver derfor å hjelpe han med å finne ut hva slags behandlinger/terapi som er tilgjengelig. Det mest åpenbare er AA. Jeg føler vel egentlig at de er mer for de "tunge" alkoholikerne, og han er ikke der. Jeg tror vi har fått tatt tak i dette i tide, før det hadde utviklet seg til det verre. Men det er mulig jeg tar feil, er AA for alle med alkoholproblemer, uavhengig av hvor ille det er? Er det andre former for hjelp som noen har noen erfaring med? Jeg er veldig takknemlig for alle tips og hjelp her. Vi bor forøvrig i Oslo, hvis noen har kjennskap til en god terapeut el.l her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå