Gå til innhold

Bare et spørsmål:ang konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har en stesønn, altså mannen hennes sin sønn.men han bor hos foster familie. Til helga skal han konfirmeres og de skal selvfølgelig være der. Jeg spurte om faren eller ho skulle holde tale, og da sier ho: nei vi har ikke fått beskjed om det av fostermora så vi regner ikke med det. Men hallo er dette ikke en selvfølge, det er vel ikke fostermor sin oppgave å opplyse om dette? Bør ikke de, helst faren selv ta intiativ til å si noen ord ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som har en stesønn, altså mannen hennes sin sønn.men han bor hos foster familie. Til helga skal han konfirmeres og de skal selvfølgelig være der. Jeg spurte om faren eller ho skulle holde tale, og da sier ho: nei vi har ikke fått beskjed om det av fostermora så vi regner ikke med det. Men hallo er dette ikke en selvfølge, det er vel ikke fostermor sin oppgave å opplyse om dette? Bør ikke de, helst faren selv ta intiativ til å si noen ord ?

mine foreldre holdt ikke tale til hverken meg eller min bror. hvert i flere konfirmasjoner og skjelden foreldrene holder tale.

Skrevet

Min sønn ville ikke ha tale eller selvlaget sang om seg selv i sin konfirmasjon. Og det respekterte vi.

Jeg hadde det ikke selv, i min konfirmasjon.

Ser ikke poenget, for man er da med å feirer dagen på alle andre måter. Man trenger da ikke gjøre konfirmanten flauere enn hva all oppmerksomheten gjør med en tenåring på en sånn dag :)

Skrevet

Er forskjellig fra familie til familie hvordan dette praktiseres, i min familie er det ikke vanlig med taler i det hele tatt.

Ingen forventer taler og ingen holder taler.

Skrevet

mine foreldre holdt ikke tale til hverken meg eller min bror. hvert i flere konfirmasjoner og skjelden foreldrene holder tale.

Jeg har etterhvert vært i mange konfirmasjoner og ikke i en eneste en har foreldrene latt vær å holde tale :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...