Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 vi har fått en del elg rundt huset her siste uken. problemet er at elgen er alt for nærme. elgen har hvert ganske nærme. ca 5-10 meter fra huset. og 40 meter fra oss når vi er ute. siste to dagene har det bare hvert 1 elg. men første dagene så var det 3 stykker,.. lurer på om noen vet hva vi kan gjøre for å få dem på avstand. liker ikke at de er så nærme. syns det er koselig å se elgen. men på avstand.
Gjest Ziva Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Vent på elgjakta og få god mat Seriøst, ta kontakt med viltnemda og snakk litt med de. Hvis det er ku med kalv så hold avstand. Kua kan gå til angrep for å forsvare kalven sin.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Vent på elgjakta og få god mat Seriøst, ta kontakt med viltnemda og snakk litt med de. Hvis det er ku med kalv så hold avstand. Kua kan gå til angrep for å forsvare kalven sin. det ser ut til å være en ku med to kalver. vi prøver å holde oss på avstand. men syns de er litt nærme til tider. farlig er de også for trafikken som er på hoved veien er 80km/t.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Jeg var hos en frisør en gang som hang opp nylonstrømper med hår i for å skremme bort rådyr, kanskje det hjelper mot elg også? Det er mange år siden, så jeg husker ikke helt hva hun sa, men tror poenget var at det luktet menneske og at de da holder seg unna.
Gjest Ziva Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Ring viltnemda og ta en prat med de, kan hende de kan hjelpe til.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Ring politiet (ikke 112, men lokalnummeret!) og hør hva dere bør gjøre. De kan sette dere i kontakt med viltnemda også, hvis du ikke har nummeret dit. Evt tror jeg du kan ringe veterinæren også for å få kontakt med viltnemda..? Vær forsiktig med å gå for nærme når det er kalver med i bildet, og snakk også med barna så de ikke går bort.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Ring politiet (ikke 112, men lokalnummeret!) og hør hva dere bør gjøre. De kan sette dere i kontakt med viltnemda også, hvis du ikke har nummeret dit. Evt tror jeg du kan ringe veterinæren også for å få kontakt med viltnemda..? Vær forsiktig med å gå for nærme når det er kalver med i bildet, og snakk også med barna så de ikke går bort. barna er heldigvis såpass små så de går ingen steder uten oss. men vi ser oss alltid ut av vinduet nå før vi går ut. tilfelle elgen er for nærme.
Miss Dynamite Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 hadde gått og gitt den en nuss, så hadde den nok forsvunnet for godt tenker jeg.... (nettopp spist hvitløk)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #9 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har vokst opp med elg rundt huset og visste ikke at det var et problem? Har aldri opplevd noe som helst farlig med elg i hele mitt liv, og vi har de som sagt gående på plenen. De forsvinner nok av seg selv ganske snart med mindre det er en viktig matkilde i nærheten. Det er antagelig ikke noe å lage en sak ut av.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #10 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har vokst opp med elg rundt huset og visste ikke at det var et problem? Har aldri opplevd noe som helst farlig med elg i hele mitt liv, og vi har de som sagt gående på plenen. De forsvinner nok av seg selv ganske snart med mindre det er en viktig matkilde i nærheten. Det er antagelig ikke noe å lage en sak ut av. jeg håper det. usikker på hva vi skal gjøre. om vi skal gjøre noe. er jo koselig med elg. og den er jo på avstand så lenge vi passer på. på jordene rundt her så er det en del mat til elgen.. er også skog rett ved. håper bare dem holder seg på avstand
Blabb00 Skrevet 7. mai 2012 #11 Skrevet 7. mai 2012 Ring viltnemda. Vi har hatt et problem med nærgående elg som var sint. Viltnemda har vært her mange ganger..
<3 + <3 + ? Skrevet 7. mai 2012 #12 Skrevet 7. mai 2012 Vi har også mye elg rundt huset, aldri vært noe problem bortsett fra at de har blitt i overkant tamme noen vintre (sånn at de ikke gidder å flytte seg så jeg kommer ut med bilen f.eks.). De pleier alltid å forsvinne utover våren, da det er mer mat å finne inni skogen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå